نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت:اطلاعات نشان می دهد که اقدامات طی یکسال برای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی مکفی نبوده است.

محسن کوهکن،نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت وگو با خبر آنلاین شعار "اقتصاد و فرهنگ،با عزم ملی و مدیریت جهادی" را محقق نشده دانست و گفت:من نگاهم این است که، اگر شعاری که مقام معظم رهبری در یک دهه اخیر انتخاب کرده اند را کنار هم بگذاریم، این شعارها یک مجموعه می باشد که هم به هم مرتبط می باشند و مکمل یکدیگر هستند.

وی در ادامه افزود: برای ارزیابی این که تا چه حد این شعار ها تحقق پیدا کرده است،باید گفت، اگر مجموعا یک نگاهی بیاندازیم و بعد اتفاقاتی که در بخش های مختلف اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی،سیاسی رخ داده است با مجموع این ها برسی کنیم، متوجه می شویم عموم این شعار ها یک شعار با تاریخ مصرف و کار یکساله نیست و تحقق نیافته است. مسئولین و دست اندارکاران و هر کسی در هر حوزه ای با مسئولیت خودش، شیبی را که در کارهایش انتخاب می کند حتما باید با شعار سال آن را تطبیق بدهد.  لذا اگر این را به عنوان یک مقطع و اینکه چه اقدامی در مسیر تحقق شعار سال شده، به نظر من اقدام رضایت بخش نیست. نمی خواهیم بگوییم که هیچ کاری انجام نداده اند، اما آن اقدامی که انتظار ما را برآورده کند انجام نشده است.

کوهکن در مورد دلایل عدم تحقق شعار های داده شده در کشور بیان کرد: دلایل این امر کاملا روشن است ،نبود یک برنامه جامع یکی از این دلایل می باشد، ببینید با این حال که حداقل بنده کم و بیش در فضای سیاسی حضور داشتم  می دانم که با یک برنامه مدون و یکساله می توانستیم ارتباط بین فرهنگ و اقتصاد یا اقتصاد مقاومتی را شکل دهیم و برای آن برنامه و یا توضیحاتی را ارائه دهیم که مردم هم با زوایای این مسئله به طور کامل آشنا شوند و بعد هم گام هایی را که برمی داریم بیانگر شعار سال باشد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در بحث اقتصاد یکی از مهم ترین اتفاقات هر ساله در کشور تهیه سند دخل و خرج یک سال آینده می باشد. که  دولت در قالب لایحه، آن را تهیه می کند و به مجلس تحویل می دهد تا تصویب شود. در اینجا امکان دارد شما یک دور نمایی از لایحه و آنچه که درتهیه دسترس هست را مشاهده کنید و یک لایه برداری هایی هم بکنند و با توجه به آن لایه ها استناد بکنند که در آن مسیر حرکت کرده اند. به عنوان مثال آیا ما وقتی می گوییم سال جهاد فرهنگی، همین سال هم 5 درصد اعتبارات بخش فرهنگی افزایش داده اند به این معنی نیست که به این شعار توجه شده باشد و کاملا به تحقق رسیده است من این مسئله را قبول ندارم.

وی بیان کرد:قطعا و یقینا یکی از راه حل های تحقق شعار سال در کشور این است که همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی جزوه های  خیلی ساده و بدون هزینه ای را در زمینه اینگونه شعارها در اختیار مردم قرار بدهند، که نشان دهد مسئولین برداشت شان از شعار چه بوده و آنها هم برنامه های راهبردی شان در برنامه کوتاه مدت یکساله مشخص کنند. متاسفانه با توجه به این که دستگاه ها هر اقدامی را اکه انجام می دهند بیان می کنند، این احتمال می رود که تا کنون چنین جزوه هایی فراهم نشده باشد.

کوهکن در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین در طی این یکسال گفت: نمی خواهیم بگوییم که هیچ اقدامی در این یکساله انجام نشده است ،اما کارهایی که انجام داده اند، اطلاعات به ما می گوید که اقدامات طی یکسال برای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی مکفی نبوده است.

29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    2 1
    براي پاسخ به پرسش تيتر بد نيست به قسمتهايي از سخنراني دكتر ازغدي در نماز جمعه هفته گذشته توجه كنيد