۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

ایسنا نوشت:

بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با حضور در کنگره آمریکا در مخالفت با توافق هسته‌ای 1+5 با ایران گفت: من به عنوان نخست وزیر اسرائیل به کنگره آمده‌ام تا در مورد مساله‌ای صحبت کنم که ممکن است موجودیت اسرائیل را به خطر بیاندازد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو در ادامه مدعی شد: ایران نه تنها یک خطر بالقوه برای اسرائیل است، بلکه برای صلح جهان نیز خطر بزرگی به شمار می آید.

نتانیاهو در ادامه به حمایت ایران از جنبش‌های آزادی بخش در منطقه به این شکل اشاره کرد: نیروهای ایران هم اکنون از سه جهت مختلف تروریست‌ها را برای محاصره اسرائیل مسلح می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما همه باید در کنار یکدیگر بایستیم تا جلوی کشورگشایی ایران را بگیریم. دو سال پیش به ما گفته شد که با روی کار آمدن روحانی و ظریف فرصتی به آن‌ها دهیم تا تغییر و اعتدال را برای مردم ایران به همراه بیاورند، اما این امر نتیجه عکس داد. در دولت روحانی حکومت ایران بیش از گذشته رادیکالی است.

نتانیاهو در ادامه مقابله ایران با داعش را نیز زیرسوال برد و گفت: نباید فکر کرد که جنگ بین ایران و داعش یعنی اینکه منافع ایران و غرب یکی است. جنگ ایران با داعش برای دستیابی به صلح نیست، بلکه در جهت کسب حاکمیت اسلام افراطی در خاورمیانه است. اگر داعش تبر و چاقو دارد ایران با دستیابی به تسلیحات قاره پیمای هسته‌ای یک خطر بالقوه برای جهان به شمار خواهد آمد! ترکیب سلاح هسته‌ای و اسلام افراطی خطرناک‌ترین تهدید برای جهان است.

نخست وزیر رزیم صهیونیستی در ادامه گفت: محدودیت ها علیه ایران تا وقتی که ایران به تهدیدات خود در منطقه ادامه می‌دهد نباید برداشته شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از دموکرات ها و جمهوری‌خواهان برای حمایت‌شان از رژیم اسرائیل در طول سالیان سال قدردانی کرد و پس از قدردانی از اوباما برای اقداماتی که در جهت منافع صهیونیستها انجام داده است، مدعی شد که تلاش ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای برای رسیدن به سلاح هسته‌ای است تا موجودیت رژیم اسرائیل را تهدید کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان طولانی‌اش که با قیام و قعود‌های پی در پی اعضای کنگره آمریکا همراه بود گفت:مولفه‌های توافقی که از آن صحبت می شود را همه می‌دانند و امر پنهان و اطلاعات محرمانه نیست. می دانیم که هر توافقی با ایران دو امتیاز بزرگ به آن‌ها می‌دهد. امتیاز اول فراهم ساختن یک زیرساخت هسته‌ای برای ایران و مدت زمانی است که ایران می‌تواند در آن به راحتی سلاح بسازد. این توافق هیچ‌یک از تاسیسات هسته‌ای ایران را از بین نمی برد و هزاران سانتریفیوژی که در حال چرخش است به کار خود ادامه می دهند و آنهایی که کار نمی‌کنند از بین نمی‌روند. ما معتقدیم فاصله دستیابی ایران به سلاح بسیار کمتر از یک سال است، اما برخی می‌گویند با کارهایی که ایران روی سانتریفیوژهای جدید انجام می‌دهد این زمان کوتاه‌تر هم می‌شود.

وی برخلاف گزارشهای صریح آژانس در ادامه مدعی شد: ایران در سال 2005، 2006 و 2010 پلمب‌ها را شکست و دوربین‌های آژانس را خاموش کرد. ایران نه فقط به بازرسان آژانس بی‌اعتناست بلکه با تقلب با آن‌ها برخورد می‌کند.

نتانیاهو امتیاز دوم توافقی که قرار است با ایران به امضا برسد را برداشتن تمام محدودیت‌ها از فعالیت هسته‌ای ایران پس از 10 سال عنوان کرد و افزود: 10 سال شاید برای یک فرد یک عمر باشد، اما برای یک ملت، چشم بر هم زدن است. وقتی همه تحریم‌ها رفع شود ایران آزاد است که یک ذخیره انبار از سلاح‌ هسته‌ای درست کند. رهبری ایران گفته است که 190 هزار سانتریفیوژ می خواهند داشته باشند. با این توانایی ایران می‌تواند ظرف چند هفته یک انبار سلاح هسته‌ای بسازد. جان کری حتی تایید کرد که ایران می‌تواند به طور مشروع و قانونی به این توانایی دست یابد.بنابراین در صورت رفع تحریم‌ها و حفظ زیرساخت‌های هسته‌ای ایران آن‌ها یک برنامه بزرگ هسته‌ای در اختیار خواهند داشت و از نظر ما این توافق بد است و راه ایران را برای رسیدن به سلاح هموار می‌کند.

وی ادامه داد: همه امیدوارند ایران در سال‌های آینده بهتر شود و راه حل دیگر به غیر از مذاکره و توافق با آن را راه حلی بد می‌دانند، اما من معتقدم رفتار حکومت ایران تغییر نخواهد کرد. این توافق فقط اشتهای ایران را بیشتر می‌کند. وقتی اقتصادش بهتر شود، تهاجمش کمتر نمی‌شود و با پول بیشتر به تروریست‌ها بیشتر کمک می‌کند. اساسا وقتی می تواند از این امتیازات استفاده کند، چرا باید اصلاح شود؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعا که همسایگان ایران نگران ایجاد یک مسابقه تسلیحاتی در صورت امضای توافق با ایران هستند گفت: این توافق خاورمیانه را در غرق درسلاح و به انبار باروت هسته‌ای تبدیل می‌کند، ما نباید امنیت دنیا را از طریق اعتمادکردن به ایران و این توافق به خطر اندازیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه قبل از لغو محدودیت‌ها علیه ایران باید ایران سه کار را انجام دهد ادعاهای بی‌اساس خود را تکرار کرد و گفت: ایران باید تجاوز علیه همسایگانش را کنار بگذارد و دست از حمایت تروریسم در دنیا بردارد و همچنین دست از تهدیدکردن و تلاش برای نابودی اسرائیل نیز بردارد. اگر ایران می خواهد به توافق دست یابد باید مثل یک کشور معمولی رفتار کند!

نتانیاهو مدعی شد: دانش هسته‌ای بدون یک ساختار هسته‌ای بی فایده است. همان طور که یک خلبان بدون هواپیما نمی تواند پرواز کند بنابراین بدون تاسیسات هم آن‌ها نمی توانند سلاح بسازند. برنامه هسته‌ای ایران می تواند به عقب برگردد و باید سعی کنیم به توافق بهتری برسیم و فشار را بر حکومت ایران که به ویژه با کاهش قیمت‌ها(نفت) آسیب پذیرتر شده است افزایش دهیم. ایرانی ها بیشتر از شما به توافق نیاز دارند.

وی ادامه داد:‌بیش از یک سال است که گفته می شود توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است؛ خب این یک توافق بد و بسیار بد است و بهتر است انجام نشود. به ما گفته می شود تنها آلترناتیو بعد از توافق، جنگ است اما این واقعیت ندارد جایگزین این توافق بد یک توافق خوب است که در آن اجازه نمی‌دهد ایران یک انبار سلاح داشته باشد و محدودیت‌ها تا وقتی که تجاوزگری ایران از بین نرود برداشته نمی شود.

نتانیاهو همچنین در این سخنان تهدید کرد: اسرائیل اگر مجبور شود به تنهایی عمل می کند چرا که قدرت دفاع از خود را داریم و دست روی دست نمی گذاریم.

با این حال وی گفت: می دانیم که اسرائیل تنها نیست و شما (آمریکایی‌ها) در کنار ما هستید.

به گزارش ایسنا سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نطقی کم سابقه و جنجال‌آفرین از سوی بسیاری از آمریکایی‌ها و رسانه‌های غربی خوانده شده است همزمان با مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در مونترو سوییس انجام شد. این مذاکرات در دو هفته اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در بخش‌های فنی بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود اطلسی A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    36 43
    اگر بخواهیم سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را به تصویر بکشیم می توانیم یک خرس بزرگ که افسارش به دست یک توله سگ کوتوله است تصور کنیم
  • حسن A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    59 11
    این چقدر زر میزنه
  • مهدی A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    60 48
    مرگ بر اسرائیل
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    69 5
    چی داری میگی تروریست کودک کش،دنیاجنایات شما را تو غزه فراموش نکرده.
  • مهدی جنجال IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    43 3
    چه جیلیزی ویلیزی میکنه این...داره دق میکنه
  • هما IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    33 4
    ای ادم احمق
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    40 8
    گمشو آشغال بچه کش.ببین کی داره از صلح حرف میزنه. به درک که توافق نشه.فکر میکنین ایران از برنامه هسته ایی عقب میشینه. عمرا
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    27 3
    حرفاش خنده داره این نتونسته مشکلات اقتصادی سیاسی اسراییل رو حل کنه داره همه مشکلاتشو ماله کشی میکنهحتی حزب طرفدارشم میدونه این منفورترین نحست وزیر اسراییله
  • سامان8 IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    39 4
    "اسرائیل اگر مجبور شود به تنهایی عمل می کند" جراتشو داري عمل كن تا ببيني نتيجشو
  • علي A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    35 3
    الكي ميگه ه ه ه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    40 4
    وا... اسراییل مثل سگ از ایران میترسه و رفته دست به دامن کنگره آمریکا شده... از 4 تا نیروی حماس توی 60 روز و 22 روز شکست خورد حالا میگه ما دست رو دست نمیذاریم و خودمون دست بکار میشیم... خخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    34 37
    اسرائيل بايد ازبين برود.......................................
  • کاظم IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    27 6
    نتانیاهوهم مثل شارون یه روز سگ میر میشه