طنز/ پنج کاری که برای بهتر شدن حالتان باید انجام دهید!

شهرام شهیدی در روزنامه شهروند نوشت: خوب زندگی کردن خیلی هم دشوار نیست و با همین امکانات اولیه می‌شود زندگی خوبی داشت...

 

خوب زندگی کردن خیلی هم دشوار نیست و با همین امکانات اولیه می‌شود زندگی خوبی داشت. مهم نیست که برای زندگی خوب چه چیزهایی لازم است. اتفاقا با محدود کردن حواس پنجگانه خود می‌توانید از زندگی لذت ببرید. پیشنهادهای ما را در زیر بخوانید و بعدا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید بعد از انجام این موارد - اگر هنوز زنده‌اید - حس بهتری ندارید؟

١- نبینید: برای بهتر شدن زندگی‌تان اولین کار مهم این است که چشمتان را ببندید. بر چی چشمتان را ببندید و از چی چشم‌پوشی کنید؟ باید چشمتان را بر جابه‌جایی غیرقانونی پول‌ها و اختلاس و آلودگی هوا و ترافیک و دعواهای حیدری نعمتی و تخریب محیط‌زیست و گرانی و نتایج تیم فوتبال محبوبتان و عدم بارندگی و خشکسالی و گردوغبار و تأخیر پروازها و لغو کنسرت‌ها و مجوزها و زیرمیزی‌ها و جنایت‌ها و طالبان‌ها و داعش و نتانیاهو و شکار حیوانات و حیوان‌آزاری و حقوق شهروندی‌ای که بیخود و بی‌جهت بهتان اعطا شده و... بسته و همه اینها را شتر فرض کنید و به تأسی از ضرب‌المثل شتر دیدی ندیدی چشم بستن بر روی پدیده شتر را به تمام زندگی‌تان تعمیم دهید.

٢- نشنوید: از شنیدن هم باید حذر کنید. با مقداری پنبه و یا دو چوب پنبه گوش‌تان را مسدود کنید تا نشنوید. چیزهایی که نباید بشنوید عبارتند از: سخنرانی مقامات مسئول، اخبار جرم و جنایت، اخبار داعش، فحش‌هایی که از صبح تا شب به شما می‌دهند. تقاضای دوستانتان برای قرض گرفتن مبلغی حتی ناچیز، غیبت، تهمت، دروغ، افترا، وعده‌های مسئولان، اخبار بیست و سی. تفسیر خبر، بگم بگم، افشاگری‌ها، نقد کارهایتان، صدای صاحبخانه از پشت تلفن، بوق ماشین‌ها، فریاد مسافرکش‌ها، صدای سریال‌های ترکی، آواز دهل، ابوعطا خوانی قورباغه‌ها و... اگر چوب پنبه در دسترس‌تان نیست از قابلیت فضای رسانه‌ای آزاد استفاده و یک گوش‌تان را در کرده و از گوش دیگر به‌عنوان دروازه استفاده كنيد.

٣-لمس نکنید: شما نباید چیزی را لمس کنید. آب آلوده، هوای آلوده، باران آلوده، غذاهای فست فودی آلوده، حیوان آلوده، انسان آلوده، همجنس و هرنوع انسان با جنس مخالف، مشکلات مردم و سختی‌هاشان، فقر کاذب و زیر خط فقر مجازی بودن و... ازجمله مواردی هستند که لمس نکردن‌شان حسن است.

٤-نچشید و نخورید: نچشیدن لب لعل، مزه گس. تلخی بی‌پایان و پایان تلخ، چیزهای زايد، چیزهای بی‌مورد، چیز زیادی، پول مردم، زهر هجر، مال حرام که زیاد گیر می‌آید و مال حلال که سخت‌گیر می‌آید، فست فود و... هم بسیار مهم و ضروری است

٥-نبویید: بوی بد دهان، بوی سوختگی اعضای فوقانی و تحتانی، بوی بهبود ز اوضاع جهان، کلیه بوهای مشکوک با منشأ انسانی یا معنوی، بوی تن، بوی عرق از هر نوع، بوی کفش و جوراب، بوی کله‌ای که بوی قرمه سبزی بدهد، بوی گوشتی که دست گربه بهش نمی‌رسه، بوی دهانی که گفته دوستت دارم، دهانی که بوی شیر می‌دهد، بوی الرحمن، بوی جوی مولیان که دیگر خشک و بی‌آب شده و محل تخلیه زباله است. بوی پیاز چه سر پیاز چه ته پیاز. بوی سیری که به پیاز طعنه بزند، بوی خوش خدمت، بوی باروت، بوی نا، بوی دستنبویی که بوی دست او گرفت، بوی فاضلاب و... هم ازجمله مواردی هستند که باید نبوییدشان.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    13 0
    بغصی آیتم های نبویید عالی بود
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    22 1
    اين كارها فقط از مرده ها برمياد
  • ss A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    11 0
    چه جالب همه این چیزها مثل هوای آلودست تنفس نکنی میمیری نفس بکشی بیماری .....وماچقد بیماریم
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    10 0
    یک باره بگو بمیرید.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
      3 0
      اصلش همینه دیگه