نسیم آنلاین نوشت:

غرضی گفت: طنز از زمان انوشیروان در ایران وجود داشته و توانسته شاخ حکام را بشکند.

وزیر اسبق نفت در مراسم رونمایی پوستر اولین جشنواره طنز "دکتر سلام" گفت: در دولت می‌گویند تورم ۱۶ درصد است اما تورم بازار ۴۰ درصد است. نزدیک به یک دهه پای ثابت طنز مجله گل‌آقا بودم.

سیدمحمد غرضی در مراسم رونمایی پوستر اولین جشنواره طنز سیاسی اجتماعی دکتر سلام با بیان اینکه در تاریخ ایران طنز ابزاری قوی و مورد استفاده بوده است گفت: حتی ما در زمان انوشیروان شاهد طنز بوده‌ایم و این امر توانسته است در جامعه شاخ حکام را بشکند.

او همچنین گفت: نزدیک به یک دهه پای ثابت طنز مجله گل‌آقا بوده‌ام و هیچگاه با ایشان برخوردی در حد شکایت یا اعتراض نداشته‌ام.

او گفت: مجله گل آقا خیلی با سیاسیون درگیر نمی‌شد و مخاطب انتقاداتش بیشتر عوامل اجرایی کشور بودند چرا که در ایران ما شاهد طنز سیاسی نبوده‌ایم. مثلا ندیده‌ایم با رضا شاه در قالب طنز شوخی کرده باشد.

غرضی جریان اجتماعی طنز را قوی‌تر از جریان سیاسی آن دانست و گفت: به صورت کلی قدرت سیاسی چون نمی‌تواند جواب مردم را بدهد با نقد طنز و انتقاد سازگار نیست و در جامعه ما اگر طنز منتهی به بالا رفتن توانایی مردم در تحلیل سیاسی بشود قطعا طنز ماندگار خواهد شد.

غرضی گفت: متأسفانه 4 دولت قبل در اواخر حضورشان در دولت از چشم مردم افتادند و دولتی که با 50 درصد رأی بالا بیاید نمی‌تواند تورم را کنترل کند. در دولت می‌گویند تورم 16 درصد است اما تورم بازار 40 درصد است.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =