خیز ساحلی بازان برای سهمیه المپیک از فروردین سال آینده /ایرانی‌ها در خواب زمستانی

یک شنبه هفته آینده لیگ 5 مرحله ای والیبال ساحلی در کیش به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛36 روز دیگر ساحلی‌بازان با تورهای آسیایی برای امتیاز سهمیه المپیک خیز برمی‌دارند. 36 روزی که مثل برق و باد می‌رود. 3 تور آسیایی از 20 فروردین‌ماه در تایلند و چین چشم به راه ایرانی‌هاست.

ساحلي‌بازان ايران از 18 فروردين‌ماه به سان خولاي تايلند مي‌روند تا دو روز بعد روي شن‌هاي سواحل تايلند 3 روز با رقبا مسابقه دهند. بعد هم در شهر كانهم تايلند دست به توپ مي‌شوند و ارديبهشت‌ماه هم شهر فوژوي چين چشم انتظار آنهاست. مسابقاتي كه انتخابي المپيك است اما هنوز خبري از اردوي تيم‌ ملي نيست، در حالي كه سازمان واليبال ساحلي به سهميه المپيك ريو 2016 دل خوش كرده است.

يك‌شنبه هفته آينده ليگ 5 مرحله‌اي واليبال ساحلي در كيش تمام مي‌شود. حميد موحدي سرمربي تيم ‌ملي هم فعلاً اسم 8 ساحلي باز را در ليستش رديف كرده اما ظاهراً بايد تا بعد از سال جديد براي جمع شدن آنها در اردو صبر كند. خودش مي‌گويد: «بايد اردوي تيم را بعد از ليگ شروع كنيم. همين حالا ژاپني‌ها در برزيل اردو زده‌اند و قزاق‌ها در استراليا. ما چي؟ با اينكه شرايط آب ‌و‌ هوايي مساعدي براي اردو داريم اما فعلاً خبري نيست.» سرمربي تيم ‌ملي واليبال ساحلي برنامه ديگري داشت. او مي‌خواست برنامه تمريني را طوري شروع كند كه حتي در فواصل بين ليگ روي ضعف‌هاي بازيكنان كار كند اما نشد. خودش مي‌گويد: «كمبود زمان مشكل‌ساز مي‌شود. برنامه‌اي چيده بودم تا همزمان با ليگ هم اردو داشته باشيم و نتيجه‌‌اش را در مسابقات ببينيم. قرار بود در اردوها ضعف‌هاي بازيكنان برطرف شود اما جور درنيامد.»

با اينكه كسري غفوري دبير سازمان واليبال ساحلي از شروع اردوي تيم ‌ملي در فروردين ماه مي‌گويد اما موحدي معتقد است: «حالا اصرارم اين است تا قبل از پايان سال يك يا دو اردو داشته باشيم تا براي تركيب اصلي تيم ‌ملي، بهترين بازيكنان را انتخاب كنيم. چرا كه در سال جديد كار سختي داريم.»

حالا همه دغدغه او وقت كم براي انتخاب تركيب دو تيمش است‌: «ما بايد براي سهميه المپيك امتياز جمع كنيم و مهمتر از آن اینکه براي انتخاب بازيكنان تصميم درستي بگيريم تا تبعات نداشته باشد. در ساحلي برخلاف واليبال سالني بايد از همان اول تركيب نهايي تيم‌ها را بدهيم. چراكه اگر تيم در تعدادي از مسابقات امتياز بگيرد و بعد بازيكنان تغيير كنند، امتيازات پاك مي‌شود و دوباره كار را بايد از صفر شروع كنيم.»

با اين شرايط سخت موحدي هنوز هم به فكر جوانگرايي تيمش است: «خيلي دقيق بازيكنان ليگ را ارزيابي مي‌كنيم تا شايسته‌ترين‌ها را انتخاب كنيم. بازيكنان ارزشمند ما همه پا به سن گذاشته‌اند و ما بايد به آينده فكر ‌كنيم. من فعلاً اسم 8 نفر را نوشته‌ام تا دو مرحله چهارم و پنجم ليگ هم تمام شود و بعد براي انتخاب اردونشينان به جمع‌بندي برسم.»

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =