ایسنا نوشت:

بیش از سه هزار نیروی ارتش و دولتی داوطلب مردمی به عملیات خود برای آزادسازی شهرها و مناطق مختلف استان صلاح الدین از جمله تکریت مرکز این استان ادامه می‌دهند و اکنون جنگ خیابانی در مناطق مختلف تکریت ادامه دارد. در 24 ساعت گذشته نیروهای دولتی توانسته‌اند پیروزی‌های بزرگی به دست آورند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای دولتی عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی توانستند منطقه القادسیه، یکی از مهمترین مناطق شهرستان تکریت واقع در پنج کیلومتری مرکز این شهر را به تصرف خود درآورند و مناطق دیگری از جمله الدیوم در غرب، العلم در شرق و مجتمع مسکونی شهر الدور در نزدیکی شهرستان تکریت را به کنترل خود درآورند.

منابع نظامی عراقی می‌گویند هم اکنون جنگ خیابانی در مناطق مختلف تکریت در جریان است و نیروهای دولتی در حال پیشروی برای بیرون راندن کامل شبه نظامیان داعش از سمت غرب شهرستان تکریت هستند.

ارتش عراق عملیاتی را از روز دوشنبه و از سه محور شرق (استان استان دیالی) جنوب (سامرا) و شمال (پایگاه اسپایکر و دانشگاه تکریت) برای آزادسازی شهرستان تکریت و مناطق غربی استان صلاح الدین آغاز کرده است و نیروهای زیادی را به سوی این شهر استراتژیک که در واقع دروازه ورود نیروهای دولتی به موصل است، گسیل داشته است.

در عملیات 24 ساعت گذشته نیروهای عراقی، آنها توانستند برخی مناطق جنوبی شهر را از نیروهای داعش پس بگیرند و روستاهای اطراف این شهر را نیز که مدت‌هاست جولانگاه داعش است تحت کنترل خود درآورند.

همزمان با عملیات در تکریت، نیروهای عراقی به پیشروی‌های خود در جنوب سامرا و مناطق مابین سامرا و تکریت ادامه می‌دهند و روز گذشته توانستند با وارد آوردن تلفاتی به نیروهای داعش مساحت وسیعی را در جنوب این شهرستان پاکسازی کنند.

با ورود نیروهای عراقی به شهر تکریت و درگیری‌های خیابانی در این شهر گفته می‌شود بیش از 100 تروریست داعشی خود را تسلیم نیروهای دولتی کرده‌ و تعداد زیادی از آنها نیز به سمت غرب پا به فرار گذاشته‌اند.

در عملیات ارتش عراق برای آزادسازی تکریت لشگرهایی از ارتش، پلیس فدرال، نیروی هوایی و داوطلب‌های مردمی مشارکت دارند و به گفته مسئولان عراقی در صورتی که بمب‌گذاری‌ها و تله‌های انفجاری داعش نباشد می‌توانند خیلی زود این شهر را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =