۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۹

ایسنا نوشت:

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حاضران در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) اطمینان داد که تل آویو و واشنگتن مثل "یک خانواده" هستند و اتحاد آن‌ها بسیار قوی و محکم است.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالانه آیپک که در واشنگتن برگزار شد، گفت: شما اینجا هستید تا به تمام جهان بگویید گزارش‌ها درباره اینکه روابط اسرائیل و آمریکا رو به اضمحلال است، بی پایه و اساس بوده و غلط است. شما اینجا هستید تا به تمام جهان بگویید اتحاد ما محکم‌تر از همیشه است.

این سخنرانی نتانیاهو پیش از سخنرانی مناقشه آمیزش در کنگره آمریکا منتشر شد که انتظار می‌رود وی در کنگره علنا نسبت به مذاکرات مربوط به برنامه اتمی ایران اعتراض کند.

وی در کنفرانس سالانه آیپک مختصرا به موضوع ایران پرداخته و مدعی شد: ایران شاخص‌ترین کشور "حامی تروریسم" در جهان است و نباید اجازه دهیم ایران به سلاح اتمی دست یابد!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم‌چنین در ادعایی مضحک افزود: در خاورمیانه تاریک، ددمنش و خطرناک، اسرائیل نشانه نور و امید است!

از سوی دیگر نتانیاهو بدون اعتنا به انتقادات از سخنرانی وی در کنگره آمریکا گفت: از حمایت مداوم اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره از اسرائیل متشکرم. این حامیان سپاس و قدردانی بی حد و مرز اسرائیل را بپذیرند.

نتانیاهو در کنفرانس آیپک گفت، در سخنرانی‌اش در مقابل کنگره از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که "برایش احترام بسیاری قائل است" و همچنین دفتر ریاست جمهوری این کشور انتقاد نخواهد کرد.

وی افزود: رهبران دموکرات و جمهوری خواه آمریکا با یکدیگر همکاری کرده تا از اسرائیل در تامین بودجه حائز اهمیت دفاعی و ایجاد فرصت‌های تجاری حمایت کنند. اسرائیل باید همیشه در آمریکا یک مساله فرا حزبی باقی بماند.

نتانیاهو ضمن تایید اقدامات آیپک در دهه‌های اخیر برای ایجاد حمایت از اسرائیل در واشنگتن گفت: همکاری باعث قوی‌تر شدن اسرائیل شده است.

در همین حال دیدگاه‌ها نسبت به نتانیاهو در بین آمریکایی‌ها به طور کلی مثبت است. نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط "گالوپ" حاکی از آن است که 45 درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی‌ نسبت به نتانیاهو نظر موافق و 24 درصد نظر مخالف دارند. هم‌چنین 60 درصد از جمهوری‌خواهان، 45 درصد از سیاستمداران مستقل و 31 درصد از دموکرات‌ها نسبت به نخست وزیر اسرائیل نظر مثبت دارند.

هم‌چنین نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه خبری ان بی سی، حاکی از آن است که 48 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند جمهوری خواهان نباید بدون مطلع کردن اوباما، نتانیاهو را برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره دعوت می‌کردند.

نتانیاهو گفت، معتقد است رهبری دو حزبی کنگره وی را دعوت کرده اما بسیاری از معاون‌های کنگره گفتند، آن‌ها می‌دانند که در مورد دعوت نتانیاهو با هیچ کدام از دموکرات‌های کنگره رایزنی نشده بود.

به همین خاطر چندین تن از دموکرات‌های کنگره اعلام کرده‌اند که در سخنرانی امروز (سه شنبه) نتانیاهو شرکت نخواهند کرد.

این در حالی است که اوباما نیز از دیدار با نتانیاهو در جریان این سفر امتناع کرده و جو بایدن، معاون رئیس جمهور و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در خارج از کشور حضور دارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =