مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران با بیان اینکه در روز پنجشنبه 14 اسفند تعداد 3 هزار و 350 پایگاه ثابت و سیار با شعار اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در سطح شهرهای استان برپا می‌شود، گفت: از این تعداد 3 هزار صندوق در پایگاه‌های بسیج و مساجد کل استان به مدت یک هفته آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

به گزارش ایسنا، تیمور طهماسب پور امروز 11 اسفند ماه 93 در نشست خبری که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در این اداره کل برگزار شد، گفت: فرهنگ انفاق و نیکوکاری و ترویج کانال های خیر با کمک اصحاب رسانه میسر می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی مازندران با هماهنگی با دستگاه‌ها من جمله اداره کل با آموزش و پرورش و... کمک های خیرین را جمع آوری و به انها تحویل داده می‌شود تا با تدبیر همان اداره به مصرف برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران تصریح کرد: استان مازندران 4 درصد جمعیت کشور را دارا است و ما از این جمعیت 7 درصد از خانوار مازندرانی و 8/3 درصد جمعیت استان را تحت پوشش داریم.

وی افزود: 64 درصد از مدد جویان تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند که نعداد آنها 41 هزار و 305 نفر است.

طهماسب پور با بیان اینکه 18 درصد از سالمندان تحت پوشش قرار دارند، اظهار کرد: 18 درصد سالمندان استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قرار داشته که تعداد آنها 54 هزار و 383 نفر است.

وی افزود: 24 درصد سالمندان روستایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که تعداد آنها 38 هزار و 101 نفر است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: مبلغ 377 میلیارد ریال مستمری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی طی 11 ماه پرداخت شد و برای پرداخت اسفند ماه منتظر دریافت اعتبارات هستیم.

وی ادامه داد: در سال جاری یک هزار و 503 مورد جهیزیه و کمک هزینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار پرداخت شد که جمع پرداختی امسال 26 میلیارد و 370 میلیون ریال بوده است.

طهماسب پور با اشاره به اینکه هدف ما انجام ازدواج پایدارتر است، اظهار کرد: 4 میلیارد ریال دوره آموزشی نوعروسان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان 28 هزار و 814 نفر در مناطق شهری بیمه درمانی شدند، افزود: هزینه درمانی مددجویان در سال جاری 150 میلیارد ریال بوده است.

طهماسب پور گفت: احداث و تعمیر مسکن مددجویان بیش از یک هزار و 800 مورد بوده که 17 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران تصریح کرد: 12 هزار و 540 نفر از مددجویان امداد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند که 59 میلیارد ریال در بیمه تامین اجتماعی هزینه شده است.

وی افزود: یک هزار و 500 کودک زیر 6 سال در طرح حمایتی تغذیه قرار داشته و در سال جاری 5 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.

طهماسب پور گفت: یک هزار و 454 بیمار صعب العلاج در حمایت امداد برخوردار هستند و تا کنون 5 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است و ماهانه 90 هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود.

وی با اشاره به نداشتن حمام بهداشتی یکی از مهمترین مشکل روستائیان محروم ما است، ادامه داد: 2 هزار حمام و سرویس بهداشتی در مناطق محروم و روستایی احداث شد که 21 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به طرح اکرام و ایتام گفت: 5 هزار و 206 یتیم تحت پوشش داریم و 29 هزار و 942 نفر از ایتام را تحت حمایت داریم و تا کنون 99 میلیارد ریال از حامیان کمک گرفته ایم و سرانه پرداختی به هر یتیم 190 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار و 724 نفر از متقاضیان اشتغال تحت آموزش قرار گرفتند، افزود: این آموزش ها 9 میلیارد ریال هزینه داشته است.

طهماسب پور با اشاره به اهمیت ایجاد شغل پایدار گفت: در سال جاری 5 هزار و 596 طرح خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر 640 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: 4 هزار و 862 نفر از مجریان طرح خود اشتغالی بیمه تامین اجتماعی شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران اظهار کرد: 2 هزار و 360 دانشجو و طلاب در حال تحصیل از این اداره کل خدمات می‌گیرند.

طهماسب پور با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی و نهج‌البلاغه در شهرستانها برگزار شده است، گفت: 5 هزار و 500 نفر از مددجویان در راستای نشر فرهنگ دینی و قرآنی شرکت داشته اند.

وی افزود: در اجرای طرح اموزش خانواده 25 هزار نفر در دستور کار قرار دادیم که در آموزش فعالیت های دینی چهره به چهره شرکت کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه در 11 ماه سال جاری 945 میلیارد ریال از مزدم استان کمک گرفتیم، اظهار کرد: این رقم 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: 512 هزار و 960 مشترک صندوق صدقات در استان وجود دارد که 148 میلیارد ریال از محل صندوق صدقات جمع‌آوری شد.

طهماسب پور اظهار کرد: 74 میلیون ریال در ماه رمضان از مردم کمک گرفته شد که در مقایسه با سال گذشته 86 درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در روز پنجشنبه 14 اسفند تعداد 3 هزار و 350 پایگاه ثابت و سیار با شعار اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در سطح شهرهای استان برپا می‌شود، گفت: از این تعداد 3 هزار صندوق در پایگاه‌های بسیج و مساجد کل استان به مدت یک هفته آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

وی افزود: در روز چهارشنبه 2 هزار و 500 پایگاه با همکاری آموزش و پرورش در تمامی مدارس برای جمع آوری کمک های مردمی مستقر هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران عنوان کرد: استان مازندران در امر زکات در رتبه اول و در بخش صدقات رتبه چهارم کشور را دارا است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =