ایرنا نوشت:

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر موضع کشورش در کمک به پیشبرد مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف روز دوشنبه در کنفرانس خلع سلاح در ژنو گفت: روسیه روند مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 را سازنده می داند.

وی همچنین به عوامل امیدبخش در تحکیم نظام عدم انتشار سلاح هسته ای، به روند سازنده مذاکرات برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران اشاره کرد.

لاوروف با بیان این که روسیه برای پیشبرد مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و اخذ نتیجه از آن تلاش می کند، ادامه داد: کشورش به موفقیت و پایان بموقع مذاکرات هسته ای ایران کمک می کند و سعی دارد توافقی که در برنامه هسته ای به دست می آید مبتنی بر اصول پیمان ان.پی.تی و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

روسیه عضو گروه 1+5 است و این گروه برای دستیابی به توافق جامع و پایدار در مورد شاخص های برنامه هسته ای ایران با مقام های کشورمان مذاکره می کند.

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای و نماینده مسکو در این مذاکرات هفته گذشته گفت: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران میان تهران و گروه 1+5 به دست آمده که کاملا آشکار است.

مقام روس در گفت و گو با خبرگزاری روسیا سگودنیا در مورد مذاکرات هفته گذشته ایران و گروه 1+5 یادآورشد: پیشرفت درمذاکرات هسته ای واقعا وجود دارد و اطمینان دارم افرادی که تصمیم گیری درمورد تحریم ها به آنها بستگی دارد، برای سنجیدن عواقب غیرسازنده اعمال تحریم های جدید علیه ایران بر روند مذاکرات، اطلاعات کافی به دست خواهند آورد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه همچنین گفت: فرصت کافی برای دستیابی به توافق جامع میان ایران و گروه 1+5 تا 30 ماه ژوئن 2015وجود دارد.

وی افزود: از این که در هر دوره مذاکرات هسته ای پیشرفت بیشتری نسبت به گذشته به دست می آوریم، راضی هستیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =