نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موجود زنده به فضا پرتاب می‌کنیم اما مشکل پراید را هنوز حل نکرده‌ایم.

به گزارش نسیم آنلاین، نایب رئیس مجلس گفت: فاجعه دریاچه ارومیه به این دلیل رخ داد که در آن منطقه سدسازی‌ زیادی انجام شد. در ۵۰ سال گذشته برای صادرات ۲۰ میلیارد دلار پسته، ۴۰ میلیارد آب هزینه کردیم.

محمدرضا باهنر در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت در دانشگاه امیر کبیر گفت: هر زمان ما بر موضوعی متمرکز شده‌ایم توانسته‌ایم به دستاوردهای خوبی در آن موضوع برسیم که شاهد آن ورود به تولید علم در حوزه‌های فناوری مانند نانو، بایو و زیست فناوری به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

باهنر گفت: ما موجود زنده به فضا فرستادیم و آن موجود سالم به زمین بازگشت اما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل پراید، پژو و غیره را حل کنیم البته برخی افراد می‌گویند عمر دست خدا است و اینها وسیله هستند.

باهنر با بیان اینکه متأسفانه دانشگاه و بازارکار به یکدیگر اعتماد ندارند، گفت: صنایع به دانشگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند و شاید دانشگاه‌ها نیز وحشت دارند که وارد مسائل صنعت شوند.

او گفت: در کرمان سالانه یک میلیارد متر مکعب اضافه برداشت آب وجود دارد و بر این اساس بیابان‌زایی در حال وقوع است اگر دانشگاه‌ها کمک کنند و میزان بازدهی آب کشاورزی در استان کرمان را تنها چند درصد بهبود دهند بنابراین بسیاری از مشکلات خشکسالی این استان برطرف خواهد شد.

نائب رئیس دوم مجلس گفت: فاجعه دریاچه ارومیه به این دلیل است که در آن منطقه سد سازی‌های زیادی انجام شده و چاه‌های غیر علمی حفر شده است و اگر این مشکلات برطرف شود می‌توانیم به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه کمک کنیم.

باهنر گفت: طی 50 سال گذشته 20 هزار دلار پسته از کشور صادر شده که برای تولید این میزان محصول 40 میلیارد آب هزینه شده است.

او گفت: برخی افراد فکر می‌کنند برای ایجاد شرکت دانش‌بنیان تنها باید تحصیلات تکمیلی بالا وجود داشته باشد اما شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر نیاز به افراد دارای تحصیلات تکمیلی نیازمند کاردان و افراد فعال در بازار نیز هستند.

باهنر گفت: اگر از فارغ التحصیلان کشور به درستی استفاده کنیم می‌توانیم ارزش افزوده بالا در بسیاری از حوزه‌ها تولید کنیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    26 5
    چه عجب یکی پیدا شد حرف دل ما رو زد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    71 5
    عجب اعتماد به نفسی ... شما هزار ساله نماینده مجلسی بعد ما مردم باید پاسخگو باشیم که چرا مثلا ماشینمون پرایده ؟؟؟؟ پس کی نوبت پاسخگویی شما میرسه ..... خسته شدیم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    59 1
    آقای باهنر صبح بخیر ملت چندین سال است این مطلب را دارند میگویند شما تازه متوجه شدید
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    52 3
    باهنر واقعا عذر می خوام ولی ما آپولو هوا می کنیم و شما احمدی نژاد و فساد مالی
  • محسن IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    41 0
    دولت فقط و فقط وفقط باید خودروسازیها رابه بخش خصوصی بقروشد ودست ازحمایت بیدریغ آنها برداردو تعرفه های واردات راکم کند تابازار خودرورقابتی شود آنگاه خودروسازها مجبورمیشوند مشکلات فنی وکیفیتی راحل کنند و حتی میتوانند بازارهای منطقه رافتح کنندونیز قطعه بفروشندوحتی قطعات خودروهای غیرایرانی رابسازندوبفروشند
  • بی هنر A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    6 0
    من از اینجا دستتان را می بوسم . چقدر شما باهوش هستید. من به خودم افتخار می کنم که شما نماینده ما هستید. اینکه کشورهای دیگر در جا می زنند هم همین است که مثل شما ها را ندارند. بقول شاعر دنیا مثل تو نداره نمی تونه هم بیاره.....