پایگاه خبری و تحلیلی انتخاب نوشت:


تهدید اوباما باعث شده است که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از دستور حمله به ایران صرف نظر کند.

واشنگتن پست نوشت: باراک اوباما سال گذشته به منظور حفظ مذاکرات هسته ای با ایران، تهدید کرده است که که اگر هواپیماهای اسرائیل به قصد حمله به تاسیسات هسته ای ایران به پرواز در بیایند، آنها را ساقط می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، تهدید اوباما باعث شده است که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از دستور حمله به ایران صرف نظر کند.

روزنامه الجریده نیز در این رابطه گزارش داده است که که یک وزیر اسرائیلی برنامه حمله به ایران را به جان کری وزیر خارجه آمریکا لو داده است و سپس اوباما با هشداری مبنی بر ساقط کردن هواپیماهای آنان پیش از هدف قراردادن تاسیسات ایران، این طرح را خنثی کرده است.

براساس این گزارش، نتانیاهو و فرماندهانش پس از چهار شب برنامه ریزی همراه با بنی گانتز رئیس ستاد ارتش اسرائیل قصد حمله به ایران را پیدا کرده بودند. بعلاوه، نتانایهو و وزرایش تصمیم گرفته بودند که آنها هر آن چه در توان دارند را به کار گیرند تا از توافق میان ایران و آمریکا جلوگیری کنند.

طرح اسرائیل چندین هفته در قالب مانورهای هوایی تمرین شد و نیروی هوایی اسرائیل پروازهایی در جهت شبیه سازی حمله به ایران انجام داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    هر دو شون غلط میکنن.شاید هواپیما های اسراییلی همچین کاری بکنن اما در برگشت مطمینا اسراییلی وجود نداره که اونجا فرود بیان
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    نویسنده این خبر چقدر ساده است متوجه نمشه منظور اوبا اسرائیل چیه ؟آقا اونها یکی تهدید ودیگری مقابله میکنند درظاهر تاسر ما شیره بمالند اونه باهم هستند.
  • ایرانی A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    اسراییل در حدی نیس که بخواد به ایران حمله کنه اینا همش حرفه تا اینجوری وانمود کنن که امریکا نذاشته به ایران حمله کنه چون اسراییل منفور خوب میدونه اگه بخواد غلطی بکنه برا همیشه نابود میشه
  • سعید سوخته سرایی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    اگر کوچکترین غلطی از اسرائیل سر بزند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد اوباما اگه میتونه تحت تأثیر اسرائیل در مذاکرات سنگ نندازه ما سرمان درد می کند برای حمله رژیم اشغالگر
  • احسان IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    58 6
    قبلا توی یک مقاله در مورد انبار های هسته ای کشور ها خونده بودم که در صورت انفجار یکی از این انبار ها کل زمین تقریبا در همه ی کشور های جهان وجود داره از این انبار ها حالا کاری ندارم که برای خود اون کشور یا کشور دیگه ای میره رو هوا پس مطمئنن همه کشور های جهان علیه این اقدام اسرائیل یا هر کشور دیگه ای به پا میخیزن امریکا که جای خود دارد...
  • omidss A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    35 9
    من از اسرائيل و رئيسش بدم مياد
  • امیر منفرد IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    16 5
    کذب محض است. لطفا لینک خبر اصلی را بگذارید.