گفت‌ و گوی دینی ایرانی ها با شخصیت های ارمنی در لبنان

ششمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه در بیروت برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ششمين دور گفت‌وگوي ديني مركز گفت‌وگوي اديان و تمدن‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با كليساي ارمني حوزه سيليسي تحت عنوان «‌همكاري مسلمانان و مسيحيان براي ايجاد صلح عادلانه در منطقه‌» طي روزهاي ۱۲ و ۱۳ اسفندماه جاري در بيروت پايتخت لبنان برگزار مي‌شود.

اين دور از گفت‌وگوها با شركت هيئتي از جمهوري اسلامي ايران به رياست دكتر ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار خواهد شد. همچنين، علاوه بر آرام كشيشيان اول، «رهبر ارامنه حوزه سيليسي‌» و ديگر شخصيت هاي ديني ارامنه لبنان، هيئتي از ارامنه كشورمان به همراه اسقف اعظم سيبوه سركيسيان، «خليفه كل ارامنه تهران و شمال ايران» در آن شركت خواهند داشت.

انديشمندان مسلمان و مسيحي‌ در اين نشست، مقالات خود را پيرامون موضوعات «‌ترويج اعتدال‌گرايي و عقل‌گرايي ديني با هدف مقابله با افراط‌گرايي ديني و خشونت»، «‌لزوم بازگشت به منابع اصيل ديني براي مقابله با سوء تفسير و كج فهمي ديني‌»، «‌ضرورت هم‌فكري و همكاري پيروان اديان براي ايجاد صلح و امنيت» و «‌اهميت حضور فعال رهبران ديني در سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي» ارائه خواهند داد.

گفتني است، پنجمين دور گفت‌وگو با كليساي ارمني حوزه سيليسي تحت عنوان «نقش دين در ترويج ارزش‌هاي اخلاقي در جامعه»‌، ۲۵ ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ در تهران برگزار شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =