ایران نوشت:

9 مرد خطرناک که 82 بار میهمان زندان شده بودند در قالب باند سازمان‌یافته‌ای به شکارهای میلیونی دست می‌زدند.
یکی از گردانندگان این شبکه مخوف در بانک‌ها زاغ‌زنی می‌کرد و با دلسوزی به طعمه‌هایشان کیسه پلاستیکی می‌داد تا پول‌های میلیونی را داخل آن بگذارند و توصیه می‌کرد مراقب دزدان باشند.
روز 24 آذرماه سال جاری وقتی دو جوان موتورسوار کیف 15 میلیونی مردی را به سرقت بردند تیمی از پایگاه سوم آگاهی تهران تحت نظر بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 7 وارد عمل شدند.
مرد جوان که در دام دزدان افتاده بود به افسر تحقیق گفت: روز سرقت برای دریافت پول به شعبه بانکی در خیابان مطهری رفتم و 15 میلیون تومان گرفتم سپس همه آنها را داخل کیف‌دستی‌ام گذاشتم، آن را زیر صندلی راننده قرار دادم و حرکت کردم. هنوز خیلی نرفته بودم که دیدم یکی از لاستیک‌ها پنچر شده است، در گوشه‌ای پارک کردم و مشغول تعویض لاستیک شدم که ناگهان صدای شکستن شیشه سمت راننده را شنیدم و پیش از اینکه بتوانم کاری انجام دهد دو جوان موتورسوار کیفم را از زیر صندلی برداشته و با سرعت گریختند.
همین ادعاها کافی بود تا کارآگاهان خود را در برابر شگرد تکراری باندهایی که با زاغ‌زنی در بانک‌ها و صرافی‌ها طعمه‌هایشان را شناسایی می‌کنند، ببینند و مشخص شد دزدان ابتدا مرد جوان را هنگام گرفتن 15 میلیون تومان پول در بانک شناسایی کرده و با تعقیب سایه به سایه همه حرکات وی را تحت نظر گرفته و با پنچر کردن لاستیک به تعقیب طعمه‌شان پرداختند تا به اجرای نقشه سرقت دست بزنند. بدین ترتیب کارآگاهان به بررسی سرقت‌های مشابه پرداختند و پی بردند دزدان زاغ‌زن اقدام به سرقت‌های خونین نیز کرده‌اند.
یکی از مردان که هر دو دستش با ضربات چاقوی تبهکاران زخمی شده بود، گفت: 27 شهریورماه به شعبه بانک سه‌راه آذری رفتم و 5 میلیون تومان پول گرفتم و آنها را داخل کیسه پلاستیکی که آن را یکی از مشتریان بانک به من داده بود گذاشتم و از بانک خارج شدم. در کوچه‌ای بودم که سرنشینان دو موتور سد راهم شدند و در حالی که با چاقو تهدیدم می‌کردند پول‌ها را از من گرفتند، برای اینکه نگذارم آنها پول‌ها را به سرقت ببرند خودم را روی کیسه پول‌ها انداختم اما دو جوان با چاقو و قمه به من حمله‌ور شدند و پس از زدن چاقو به هر دو دستم کیسه پول‌ها را برداشتند بعد با دو دوست دیگرشان که پشت فرمان موتورها منتظر بودند، گریختند.
کارآگاهان مطمئن بودند که با بازبینی دوربین‌های مداربسته بانک‌ها می‌توانند زاغ‌زن این باند خشن را شناسایی کنند و همین شگرد آنان را به یک مجرم حرفه‌ای رساند که نشان می‌داد سعید 35 ساله که از سال 78 تاکنون در باندهای سرقت مختلفی عضویت داشته و بارها به زندان افتاده است در این شبکه تبهکاری نقش زاغ‌زن را دارد.
بدین ترتیب سعید که روز 8 آبان ماه سال گذشته با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بود تحت تعقیب قرار گرفت و این در حالی بود که تجسس‌ها نشان داد سعید همان کسی بود که در بانک کیسه پلاستیکی را به یکی از طعمه‌هایش داده و خواسته بود برای احتیاط و اینکه دزدان پول‌ها را نبینند آنها را داخل کیسه بگذارد.
کارآگاهان مطمئن شدند که سعید با پرسه‌زنی در بانک‌ها به بیشتر طعمه‌های باند کیسه پلاستیکی داده است.
اعضای باند با دیدن آنها که کیسه‌ای در دست داشتند براحتی به شکارهای میلیونی دست می‌زدند.
سعید تحت تعقیب قرار گرفت و تیم پلیسی با پی بردن به اینکه وی در باندهای مخوف حتی مسلحانه عضویت داشته است این تبهکار را تحت نظر قرار داد تا همدستانش را شناسایی کند و خیلی زود سایر اعضای باند را که همگی بارها به زندان افتاده بودند شناسایی کرد.این تجسس‌ها نشان داد غلامحسین 52 ساله از سال 61 تاکنون 18 بار پشت میله‌های زندان را تجربه کرده است و دیگر اعضای باند به نام‌های غلامرضا 45 ساله از سال 68 با اتهامات مشابه 16 بار، حسین 40 ساله از سال 76 به خاطر عضویت در باندهای سرقت 14 بار، جواد 39 ساله از سال 71 در جریان دزدی‌های خیابانی هشت بار، فرزاد 37 ساله از سال 73 تاکنون شش بار، مجید 30 ساله از سال 78 به خاطر تبهکاری‌های مشابه پنج بار، فرزین 53 ساله از سال 73 تاکنون چهار بار و ابوالفضل 30 ساله نیز از سال 68 تا عضویت در آخرین باند زاغ‌زن سه بار به زندان افتاده‌اند و هیچ کدام درس عبرت نگرفته‌اند.
کارآگاهان با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه‌های همه اعضای این باند در شهر جدید اندیشه، دولت‌آباد، تهرانپارس، خیابان 17 شهریور، میدان خراسان، بلوار ابوذر، خیابان طیب و مجیدیه شمالی را شناسایی کردند و عملیات‌ همزمان برای غافلگیری این مردان خطرناک آغاز شد تا اینکه همه آنها در نفوذ پلیس پشت دیوارهای مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند و چهار موتور نیز به دست پلیس افتاد.
9 مرد خطرناک ابتدا خواستند ادعای بیگناهی کنند اما وقتی با طعمه‌هایشان چهره به چهره شدند و سعید نیز تصاویر خود در دوربین‌های مداربسته بانک‌ها را دید چاره‌ای جز اعتراف ندیدند و پذیرفتند در قالب باندی سازمان‌یافته در سطح شهر تهران بویژه در خیابان مطهری، میدان توحید، سهروردی، رسالت، تهرانپارس، سه‌راه آذری، چهاردانگه، یافت‌آباد، دولت‌آباد و ونک در بانک‌ها کمین کرده و به سرقت با روش‌های پنچری لاستیک خودرو و تعقیب طعمه‌هایی که کیسه پلاستیکی سعید را در دست داشتند، دست می‌زدند.
غلامحسین، سعید و مجید گردانندگان اصلی این باند نیز به سرقت‌های مشابه در شهرهای دیگر اعتراف کردند و غلامحسین گفت: موتورها را با دو وانت پیکان که برای جابه‌جایی آسان موتور تجهیز شده بودند به سایر شهرها برده و پس از انجام سرقت‌هایمان باز به تهران بازمی‌گشتیم که در مدت فعالیت باند بارها به کاشان، قم، یزد، شاهرود، گرگان، گنبد کاووس و همچنین شهرهای حاشیه تهران بویژه اسلامشهر، کرج، پاکدشت و شهرری سفر داشته‌ایم.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    5 1
    بازم وثیقه میگذارن و میان بیرون فقط تجربه شون بیشتر میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    4 1
    82 بار محکوم به زندان ؟ چرا این افراد باید آزادانه تو اجتماع باشند و امنیت مردم را به خطر بیاندازند؟
  • ساغند A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 2
    فقط سریع بی برو برگرد اعدام.
  • ایرانی A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    3 0
    من واسم جای سواله که چرا با این همه سابقه بازم اینها به این راحتی دارن راس راس تو شهر میچرخن؟ حتما باید ینفر کشته بشه تا اینارو تو زندان نگه دارن؟