ایرنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات اخیر وندی شرمن مبنی بر ادامه برخی از تحریم ها در صورت توافق هسته ای واکنش نشان داد و گفت: این فرد در موضع گیری هایش تند، بی ضابطه و غیرمنطقی شناخت شده است.

علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر شرمن مبنی بر ادامه برخی تحریم ها گفت: اظهارات این فرد برای افکار عمومی افراطی های داخل امریکا است و این صحبت ها بدین منظور انجام می شود که افراطی ها نسبت به حکومت اوباما انتقاد نکنند.

وی ادامه داد: البته اوباما و حکومت کنونی امریکا هم در موضع گیری ها متفاوت و بعضا متضاد بوده اند اما شخصی چون شرمن موضع گیری های تند و غیرمنطقی دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شرمن و دیگران باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران چه تحریم باشد یا نباشد به حیات خود با افتخار ادامه می دهد، ولیکن طبیعی است که دنبال برداشته شدن تحریم ها باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: برخی کشورها تحریم ظالمانه ای را به ایران تحمیل می کنند باید بدانند ایران از مواضع اصولی خود عقب نشینی نمی کند.

وی همچنین در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو مبنی بر اینکه اوباما باید در مذاکرات امنیت اسراییل را مورد توجه قرار دهد گفت: نتانیاهو فردی دوره گرد ودروغ پراکن است که اظهاراتش پایه و اساسی ندارد.

ولایتی خاطرنشان کرد: حرف های نتانیاهو قابل اعتماد نیست و بسیاری افراد روش ها و صحبت های سبک وی را قبول ندارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط ایران و ایتالیا گفت: اگر ایتالیا در بازشروع روابط ایران و اروپا پیشقدم می شود به دلایل جغرافیایی و و تاریخی میان دو کشور باز می گردد.

ولایتی درباره دستاورد گفت و گو با وزیر امور خارجه ایتالیا به خبرنگاران گفت: در خصوص مسائل منطقه ای ، بین المللی و نقاط تنش خیزی همچون سوریه، لیبی عراق و یمن گفت و گو کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل گفت و گو شده مواضع مشترک و نزدیکی با یکدیگر داشتیم و قرار بر این شد تا تبادل نظرها ادامه پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قرار بر این شد تا همکاری میان موسسات تحقیقاتی در ایتالیا و مرکز تحقیقات استراتژیک ایران ادامه یابد چرا که موجب تعمیق روابط خواهد شد.

ولایتی به گفت و گو با وزیر خارجه ایتالیا در مورد مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: هر دو بر ادامه مذاکرات تاکید و توافق داشتیم و این موضوع که باید گفت و گوها در چارچوب مقررات بین المللی ادامه یابد مورد لحاظ واقع شد.

وی اضافه کرد: وزیر خارجه ایتالیا از نقش سازنده و مثبت ایران در عراق تقدیر کرد و وجود آرامش در منطقه را به نفع تمامی کشورها دانست.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش خبرنگار ایتالیایی مبنی بر اینکه اگر نتایج به دست آمده از این مذاکرات مثبت باشد یا نباشد ایران چه راهکارهایی را دنبال می کند و اینکه در صورت مثبت بودن مذاکرات ایران و آمریکا روابط خود را به صورت رسمی دنبال خواهند کرد؟ گفت: همانطور که وزیر امور خارجه ایتالیا هم گفته است، در جریان مذاکرات حساس از ورود به مباحث آسیب زا باید خودداری شود.

ولایتی تصریح کرد: ما از ابتدای مذاکرات تاکنون در راستای قوانین بین المللی گام برداشتیم و به دنبال حصول یک راه حل مثبت بودیم ؛ در غیر این صورت مذاکره بیهوده بود.

وی افزود: هرگز خارج از هنجارهای بین المللی گام برنداشته ایم، ولی همواره تلاش کردیم تا اگر اتهاماتی در خصوص پرونده هسته ای ایران زده می شود را اثبات کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =