نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی مععتقد است: نمره ای که می توان به مجلس و دولت برای تحقق شعار سال داد گرچه نمره قابل قبولی است اما نمره یک شاگرد ممتاز نیست.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص میزان تحقق شعار سال 93 که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده اظهار کرد:علی رغم اینکه سال جاری توسط رهبری نظام به عنوان همنشینی فرهنگ و اقتصاد نام نهاده شده اما کماکان به لحاظ ارزش دهی به مهم ترین محرک چرخ اقتصاد کشور یعنی کارگران با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و همچنان این قشر به طور شایسته از شان و منزلت اجتماعی مورد قبولی برخوردار نیستند. حل مشکلات کارگران و واحدهای صنعتی در گرو حل مشکلات کارفرمایان است و به دلیل عدم همکاری بانک ها که این امر محقق نشده است .

وی ادامه داد: در قانون رفع موانع تولید یا قانون خروج از رکود و همچنین تنظیم بخشی یک سری از مقررات دولت نتوانستیم کافی و وافی برسیم و اگر مجلس و دولت به یک موضوع پرداختند در اواخر سال بوده و الان هم اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: کارهایی آغاز شده که در قالب دو قانون رفع موانع تولید و خروج از رکود انجام شود اما در مقام عمل به دلیل اینکه نه خط اعتباری برای واحدهای صنعتی تعریف شد و نه از محل صرفه جویی و از قانون هدفمندکردن یارانه ها واحدهای صنعتی توانستند جان بگیرند، بنابراین کارنامه دولت و مجلس در این خصوص کارنامه درخشان و رضایت بخشی نیست. البته به این مشکلات باید موانع دیگری از جمله کثرت مقررات را نیز اضافه کرد که گریبان گیر واحدهای تولیدی و صنعتی شده است.

پیرموذن در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال آینده با تکیه بر فرهنگ غنی کشور و تعامل اقتصادی و استفاده ازتوان اقتصادی روز دنیا و فاینانس بتوانیم در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار باشیم و دغدغه مقام معظم رهبری را بر طرف کنیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =