ایرنا نوشت:

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: تصور می کنم مذاکرات اخیر در وین و ژنو بیش از گذشته نشان داد که خواسته های ایران در چارچوب قوانین بین المللی است.

علی اکبر ولایتی ظهر یکشنبه در دیدار با پائولو جنتیلونی وزیر امورخارجه ایتالیا در مرکز تحقیقاتی استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به مواضع هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: مطمئنم شما هم از مواضع جمهوری اسلامی ایران اطلاع لازم را دارید و ایران چیزی جز حق قانونی خود به لحاظ بین المللی نمی خواهد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات بین المللی و به ویژه در چارچوب ان‌پی‌تی فعالیت لازم را خواهان است و این طولانی شدن مذاکرات ضرر و فایده دارد.

ولایتی به فایده مذاکرات ایران و 1+5 پرداخت و گفت: فایده این مذاکرات این بود که به تدریج افکار عمومی دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی ایران هیچ قصدی جز استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ندارد که آن هم حق هر ملتی است.

ولایتی خاطرنشان کرد: تصور می کنم در جلسات اخیر وین و ژنو بیش از گذشته مشخص شد که خواسته های ایران در چارچوب قوانین بین المللی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به تحولات اخیر منطقه و بروز افراطی گری اشاره کرد و گفت: آنچه به عنوان افراطی گری در منطقه پدید آمده موجب نگرانی بسیاری از کشورهای اروپایی و جمهوری اسلامی ایران در منطقه شده است. افراطی گری موجب نگرانی همه مردم است و دراین زمینه نقطه نظرات مشترکی داریم.

وی ادامه داد: نقطه نظرات ما و شما در مبارزه با افراطی گری مشترک است و آماده ایم دیدگاه های شما در رابطه با لیبی، سوریه و سایر کشورها را بشنویم.

ولایتی در ادامه به روابط با مسوولان ایتالیایی اشاره کرد و گفت: ما با دیپلمات ها و بزرگان سیاسی ایتالیا رابطه دیرینه داریم و تصور می کنم وقفه روابط دو کشور زودگذر است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع به اشتراکات تاریخی و منافع مشترک منطقه ای به همراه همکاری های بین المللی اشاره کرد و گفت: این روابط و اشتراکات نشان می دهد وقفه در روابط میان دو کشور زودگذر است.

وی با بیان این که ما به توسعه روابط با ایتالیا اعتقاد داریم گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و سیاست های استراتژیکی که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده روابط با اروپا را مفید برای هر دو طرف می داند.

در ادامه پائولو جنتولونی اظهارداشت: بازدید من از ایران در جهت اشتراکات فی مابین و تقویت سطح روابط است چرا که دو کشور روابط تاریخی با یکدیگر داشته اند.

وی ادامه داد: روابط تاریخی دو کشور شاهد فراز و نشیب هایی بوده اما همواره استمرار خود را حفظ کرده و تلاش داریم به تقویت روابط بپردازیم.

وزیرامورخارجه ایتالیا در ادامه اظهارداشت: امیدمان بر این است که از نقطه نظر فعالیت های اقتصادی هم پرونده هسته ای ایران به نتیجه مطلوبی برسد و راهگشایی برای گسترش روابط شود چرا که گشایش در این زمینه موجب افزایش شتابناک روابط می شود و تحریم هایی که وجود دارد را از مسیر کاری برمی دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =