بحران در یک موسسه مالی استانی دیگر/ هجوم طلبکاران به موسسه میزان مشهد

ایرنا نوشت:

جمعی از سهامداران و سپرده گذاران موسسه اعتباری میزان روز یکشنبه با حضور در مقابل شعبه مرکزی این موسسه در میدان جانباز مشهد خواستار پاسخگویی مسوولان موسسه میزان به مطالباتشان شدند.


این گروه خواستار رسیدگی به مشکلاتشان از سوی مسوولان بوده و می گویند که عدم پرداخت سود سپرده ها و همچنین برگشت ندادن سپرده هایشان باعث شده تا معضلات و چالشهایی برایشان ایجاد شود.

برخی از این افراد نیز مدعی شدند موسسه میزان چکهای صادره از سوی سپرده گذاران را، از مردم می گیرد و به جای آن حواله می دهد اما در مراجعه برای نقد نمودن این حواله ها نتیجه ای نمی گیرند.

یکی از این سپرده گذاران که خود را 'مسعود مهریار' معرفی کرد گفت: هم اکنون نه قوه قضاییه، نه استانداری و نه سرپرستی شعب میزان هیچکدام پاسخگوی مردم نیستند.

یکی از دست اندرکاران موسسه میزان نیز گفت: دستگاههای خودپرداز موسسه را به دلیل شلوغ نشدن و عدم تجمع سپرده گذاران جمع کرده ایم.

او گفت: موسسه میزان اکنون چند برابر سپرده مردم سرمایه و اعتبار دارد ولی با هجوم یکباره سپرده گذاران برای بازپس گیری سپرده ها نمی تواند پاسخگوی مردم باشد.

این در حالی است که رییس هیات مدیره موسسه اعتباری میزان دیروز نهم اسفند ماه در جمع خبرنگاران گفت: هیچ حقی از هیچیک از سهامداران و سپرده گذاران این موسسه ضایع نخواهد شد لذا تلاش می شود با اقدامات در دست انجام و تامین نقدینگی لازم معضل تا پایان امسال فروکش کند.

'غفور حلمی' گفت: موسسه اعتباری میزان هیچگاه زیانده نبوده و با اقدامات و برنامه هایی که در دست دارد سال آینده با قوت و گستره بیشتری در حوزه نظام پولی و بانکی کشور به فعالیت ادامه می دهد.

او ادامه داد: اقدامت لازم برای ورود این موسسه به فرابورس و تشکیل شرکت سهامی عام انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال مجوز رسمی را دریافت کند.

رییس هیات مدیره موسسه اعتباری میزان همچنین گفت: طی 40 روز گذشته با وجود تبعات ناشی از جو روانی شایعات، موسسه میزان بدون وقفه به مشتریان خود مشغول ارائه خدمت بوده و حتی در هفته نخست که حجم مراجعات گسترده بود از ابتدای صبح تا ساعت 19 فعال بوده است.

حلمی گفت: تعدادی از فرصت طلبان که اقدام به شایعه پراکنی کرده بودند نیز با همکاری مقام قضایی توسط نیروی انتظامی باعنوان اخلالگر اقتصادی دستگیر شده اند که از این تعداد پنج نفر در مشهد و یک نفر در گناباد بود و به زودی دادگاه آنان تشکیل می شود.

او گفت: موسسه میزان در پرداخت سود سپرده گذاران هم مشکلی ندارد چنانکه تراز مالی آن در این سالها هیچگاه منفی نبوده است.

موسسه میزان کمتر از دو ماه پیش در پی پخش یک شایعه، با حجم گسترده مراجعان در مقابل شعب خود مواجه شد.

موسسه مالی و اعتباری میزان با 700 هزار سپرده گذار، چهار هزار سهامدار، هزار و 200 کارمند و 110 شعبه از 14 سال گذشته تاکنون در سطح کشور فعالیت می کند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    من نمیدونم موسساتی که مجوز ندارن پس چرا فعالند و درشون بازه؟ آخه مردم بیچاره که همه اخبار نمیخونن و فقط به هوای همون سود بیشتر، سپرده میذارن. بانک مرکزی باید رو شیشه ی موسسه یک کاغذ بزنه بگه به ما مربوط نیست تا مردم آگاه بشن
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      73 5
      يعني چي بايد كاغذ بزنند پشت شيشه ها موسسات غير مجاز ، اگر غير قانوني هستند مثل شهرداري كه مي آيد درب يك مغازه را با آخر و بتون مي بنده بانك مركزي هم بيايد اينكار را انجام دهد ، واقعا اين بانك مركزي هم كارش درسته
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    هیچ بانک یا موسسه ای اگه با هجوم سپرده گذارهایش برای برداشت پول مواجه بشه, نمی تونه پاسخگو باشه. چون در قبال سپرده ها تسهیلات پرداخت کرده, سرمایه گذاری کرده, ...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    26 14
    اگه چند برآبر سپرده مردم سرمایه دارین چرا پول مردم رو نمیدین.نمیدونم چرا از دروغ گفتن به مردم لذت میبرید .
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    2 14
    ارمش اشتباست
  • رضا جلیلی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    13 2
    50 تقصیربانک مرکزی و بانکهای دولتیه که شایعه سازی میکنن برای تخریب بانکها وموسسات خصوصی 50هم مقصر مردم هستند که به این شایعات دامن میزنن ونقش بانک مرکزی در این مواقع اینه که اوضاع رو اروم کنه وبه اون موسسه یا بانک کمک کنه وبه مردم اعتماد بده واطلاع رسانی کنه
  • سمیرا IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    10 1
    چرا دروغ میگن ورشکست شده الن حواله میدن مقدار کمی پول برای هفت ماه دیگه مردم نیاز دارن چکار کنن بدبختشون کردن مردمو کسی لازم داره چکار کنن
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    4 1
    بابا من پولم رو از صندوق میزان میخوام این بچه بازی ها چیه
  • هادی A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    2 6
    دوستان عزیز، ازتون تقاضای کمک و همفکری دارم. 16 تومن تو میزان داشتم که به باد فنا رفت حالا تا قبل از عید یا حداکثر تا آخر فروردین نیاز به این 16 تومن دارم وگرنه بین دو سه تا خانواده اختلاف شدیدی ایجاد میشه در حد جدایی،تو رو به قرآن اگه کسی فکری،راه حلی،نظری به ذهنش میرسه بگه که چطوری میتونم این مبلغ رو جور کنم؟شرایط وام بانک ها و موسسات دیگه منظورمه یا هر راه حل دیگه ای.تو شرایط خیلی بدی هستم و اگه این پول جور نشه شرایط بدتری هم برای خودم و چند تا خانواده دیگه پیش میاد.کمکم کنید لطفاً
  • کامی A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    10 3
    من باز نشسته هستم اپارتمان خودمو فروختم و هر چی دور و بر داشتم ریختم بصورت روز شمار به موسسه میزان دادگستری تا بتونم اپارتمان بهتری بخرم .خالا که مراجعه کردم پولمو بگیرم تبدیل به اپارتمان کنم تا به گرونی سال جدید نخورم پولمو نمیدن میگن بیا 200 هزارتومان تو صف وایستا بگیر.اگه خونه سال بغد دوبرابر بشه میزان جوابگو است دیگه نمیتونم خونه بخرم چه کنم
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    8 1
    یکی از عوامل بالا رفتن ملک در مناطق فرامرز و سجاد مشهد همین موسسات مالی هستند