نسیم آنلاین نوشت:

آملی لاریجانی با انتقاد از اینکه متاسفانه سبک زندگی ما در حال حاضر سبک زندگی قرآنی و مناسبی نیست، گفت: مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی تاکیدات فراوانی دارند. قضاوت منصب وسوسه انگیزی است لذا حفظ نفس در آن مهم است.

آیت‎الله آملی‎لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی قوه قضائیه با اشاره به اینکه فرهنگ انسان ساز است و مراودات در جامعه در گروی تحصیل فرهنگ در طول تاریخ است، گفت: بحث فرهنگ در تمامی جوامع مهم و تاثیر گذار است و در جامعه ما فرهنگ دینی و قرآنی اصل است به همین منظور باید این فرهنگ را جدی بگیریم.

او همچنین با بیان اینکه برخی از چالش هایی که امروز در امور سیاسی،اجتماعی شاهدیم ریشه در بسیاری از مسایل فرهنگی دارد، گفت:در مورد آنچه غذای روح است، فیلتر و صافی نداریم و ذهن هایمان را آماده کردیم که هر مطلبی در آن ورود کند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه آنچه در سطح جامعه فرهنگ نامیده می شود، برای ما مهم است گفت: بحث انقلاب فرهنگی را باید جدی گرفت و در این راستای مقام معظم رهبری روی مسایل فرهنگی تاکیدات فراوانی دارد.

او ادامه داد: علاوه بر این با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه دینی است این اهمیت دو چندان می شود.

آیت‎الله املی لاریجانی همچنین ضمن بیان این مطلب که در قوه قضاییه نیز مسله فرهنگ دارای اهمیت ویژه ای است گفت: برای مثال خطر بزرگی قصات را تهدید می کند چرا که منصب، منصبی وسوسه انگیز است به همین این دلیل زمینه های حفظ نفس باید در قضاوت دیده شود.

آیت‎الله آملی لاریجانی گفت: ضرورت توجه به بحث های اخلاقی، قرآنی نیازی است چرا که ما باید با قرآن مانوس شویم به همین دلیل از تمامی معاونین خود می خواهم به مسایل فرهنگی بیش از پیش توجه کنند. گاهی ممکن است یک کلمه، انسان را به حرکت به سمت معنویات سوق دهد بنابراین هر چقدر امور اخلاقی را بیشتر تذکر دهیم، به سمت بیدار باش قلوب می رویم.رییس دستگاه قضا ادامه داد:سبک زندگی ما در حال حاضر سبک زندگی قرآنی نیست و این نوع سبک، سبک مناسبی برای زندگی های ما نیست. داشتن طهارت برای تحصیل دریافت اصول قرآنی از واجبات برای ما است.

او، قران را اقیانوس عظیمی توصیف کرد و گفت: توجه به قرآن، در جای جای قرآن به مسلمانان تذکر داده شده است.طبق آیه الهی، قرآن در کتاب مکنون است که مطهرون آن را در می یابند.

آیت‎الله آملی لاریجانی ادامه داد: زندگی های ما در حال حاضر مغشوش است چرا که بین ابعاد زندگی ما فاصله ای افتاده است به همین دلیل باید نگاههای توحیدی خود را محاسبه کنیم.
او با اشاراتی به روایات اهل تشیع گفت:بحث چگونگی استفاده از قرآن ریشه در طهارت و پاکی نفس دارد، بیداری شب نیز یکی دیگر از این زمینه ها است که از سوی بزرگان دین توصیه شده است.به همین دلیل است که داشتن سبک زندگی قرآنی در جامعه امروز ما توصیه می شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402447

برچسب‌ها