ایسنا نوشت:

تروریست‌های داعش از هم‌کیشان خود در شبه جزیره عربستان خواستند تا برای کمک به آنها در جنگ با نیروهای خلیفه حفتر(ارتش ملی لیبی)، به این کشور بروند. این فراخوان درحالی است که منابعی در شهر درنه اعلام کرده‌اند که داعش از این شهر خارج شده است.

به گزارش روزنامه الخلیج، ابو علی الجزراوی، یکی از رهبران گروه داعش در فایل ویدئویی که از سوی "دفتر رسانه‌ای ولایت طرابلس" منتشر شد اعلام کرد: ما از حامیان خود می‌خواهیم تا برای جنگ با خلیفه حفتر که برای نابودی انسان‌ها آمده است آماده باشند و همچنین به حفتر اعلام می‌کنیم که سر وی را خواهیم برید.

وی تاکید کرد: ما از حامیان خود در شبه جزیره عربستان می‌خواهیم که برای جنگ به لیبی بیایند.

در همین راستا، منابعی در شهر درنه اعلام کردند که اعضای داعش از این شهر فرار کرده و به منطقه کوهستانی راس الهلال گریخته‌اند. به گفته ساکنان شهر درنه دلیل فرار داعش هنوز مشخص نشده است اما یکی از رهبران ارتش لیبی اعلام کرد که که اقدام داعش با هدف بازسازی مراکز و تجدید قوا جهت مقابله با حملات هوایی جنگنده‌ها ارتش صورت گرفته است.

از سوی دیگر داعش پنج لیبیایی را به اتهام همکاری با دشمنان این گروه در شهر سرت اعدام کرد.

منابع ایتالیایی نیز اعلام کردند که یگان‌هایی از نیروی دریایی ایتالیا برای انجام رزمایش‌های دریایی به مرزهای سواحل طرابلس رسیدند. به گفته این منابع رزمایش‌ مذکور با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان اعضای داعش صورت می‌گیرد.

یک منبع نظامی عالی رتبه در لیبی نیز اعلام کرد که یک بالگرد نظامی وابسته به شبه نظامیان فجر لیبی روز جمعه در نزدیکی مرزهای لیبی با تونس سرنگون شد.

در همین راستا کنگره ملی لیبی از برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل به این کشور خواست تا برای تدوین دستورالعمل جلسات آتی به ویژه پس از تعلیق مشارکت پارلمان طبرق در مذاکرات ملی، به طرابلس برود.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که هیات این سازمان در لیبی همچنان به مذاکرات خود با طرف‌های لیبیایی جهت برگزاری دور جدیدی از مذاکرات ادامه می‌دهد.

پارلمان طبرق پیشتر مشارکت خود را در مذاکرات ملی با نظارت سازمان ملل به حالت تعلیق درآورده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =