۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰

ایسنا نوشت:

ریاض پایتخت عربستان سعودی امروز (یکشنبه) میزبان سه تن از رهبران کشورهایی است که مواضع متفاوتی نسبت به پاره‌ای از مسائل دارند و این دیدارها با هدف نزدیک‌تر کردن مواضع آنها در قبال مسائل سوریه، ایران، یمن، لیبی و همچنین واکنش نسبت به گروه‌های تروریستی و تندرو برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این دیدارها پس از سفر صباح الاحمد الصباح، امیر کویت به عربستان و سپس سفر هیات اماراتی عالی‌رتبه به ریاست محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح به ریاض و پس از آن سفر عبدالله دوم پادشاه اردن به پایتخت عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر امروز وارد ریاض می‌شود که این سفر نخستین سفر رسمی وی به عربستان در دوره سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان است که این سفر یک روز به طول می‌انجامد.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز سفر رسمی خود به ریاض را روز دوشنبه آغاز می‌کند و این در حالی است که وی روز شنبه برای ادای مناسک حج عمره وارد جده شد.

رجب طیب اردوغان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احتمال دیدار مستقیم وی با سیسی گفت: این دیدار در دستور کار ما قرار ندارد. سیسی نیز حضور خود در ریاض را که با حضور اردوغان در عربستان همزمان شده است، صرفاً یک تصادف خواند.

در همین حال اخباری منتشر شده است که حکایت از آن دارد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز روز دوشنبه به ریاض می‌رود.

با وجود اینکه پیش‌بینی نمی‌شود دیدارهای مستقیم میان مسوولان برگزار شود اما مقامات عربستان به دیدگاه‌های همگان گوش خواهند داد و موضعی را اتخاذ می‌کنند که نتیجه آن را به تمامی طرف‌ها اعلام می‌کنند.

مشخص است که مسائل اصلی همچون اوضاع سوریه و عراق و مبارزه با تروریسم در راس دستور کار مذاکرات پادشاه عربستان با این مقامات قرار دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =