برنا نوشت:

سیاست‌ جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در منطقه همواره کمک به تثبیت امنیت و آرامش پایدار در منطقه بوده است.


رئیس مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی گفت: سیاست‌ جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در منطقه همواره کمک به تثبیت امنیت و آرامش پایدار در منطقه بوده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه 9 اسفندماه با پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مثبت همکاری‌های دو کشور و فضای جدید کنونی در مناسبات فیمابین گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف، اقتصادی، تجاری و سیاسی میان ایران و ایتالیا وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای توسعه ارتباطات فیمابین استفاده کرد.

او با تاکید بر اهمیت گسترش مراودات میان پارلمان‌های دو کشور تاکید کرد و گفت: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران کمک به برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر همواره کمک به تثبیت امنیت و آرامش پایدار در منطقه بوده است.

او با اشاره به روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای گفت: در صورت صداقت و جدیت طرف‌های مقابل مذاکرات هسته ای می‌تواند به نتایج مثبت دست یابد.

در ادامه این دیدار پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به پیشینه روابط تاریخی میان دو کشور گفت: ایتالیا همواره سعی کرده روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود با جمهوری اسلامی ایران ارتقاء دهد.

او با تاکید بر سیاست کشورش در ایجاد صلح و ثبات در مناطق مختلف، تروریسم را بزرگ‌ترین تهدید منطقه و جهان دانست و گفت: برای ایجاد برقراری آرامش و ثبات در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی باید یک اراده جمعی بین المللی صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پایان با اشاره به نگرانی کشورش نسبت به بحران لیبی گفت: ادامه بحران در لیبی و سوریه اثرات نامطلوب امنیتی مستقیم بر ایتالیا و در ادامه به دیگر کشورهای اروپایی خواهد گذاشت.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402413

برچسب‌ها