ایسنا نوشت:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند ساعت پیش از سفر به واشنگتن به منظور تلاش برای خراب کردن توافق اتمی در حال شکل‌گیری میان آمریکا و ایران، در مقابل دیوار ندبه به نیایش پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از مصاحبه با جمعی از خبرنگاران، با به سر داشتن کیپای سیاه رنگ (کلاه مخصوص یهودیان) دستانش را به دیوار ندبه در قدس شرقی تکیه داده و به نیایش پرداخت.

نتانیاهو گفت، برای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا احترام بسیاری قائل است اما نهایت تلاشش را نیز برای متقاعد کردن کنگره آمریکا به منظور مبارزه با برنامه‌های اوباما در خصوص ایران انجام خواهد داد.

وی افزود: به قدرت روابط میان اسرائیل و آمریکا باور دارم، این قدرت اختلاف نظرهای گذشته را شکست داده و بر اختلاف آتی نیز غلبه خواهد کرد.

نتانیاهو با پذیرش دعوت جمهوری‌خواهان آمریکا برای صحبت در کنگره در روز سه شنبه باعث عصبانیت کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات شده است.

نتانیاهو گفت: به عنوان نخست وزیر اسرائیل وظیفه دارم تا مراقب امنیت اسرائیل باشم. به همین خاطر است که ما با قاطعیت مخالف توافق در حال شکل گیری میان ایران و قدرت‌های جهان هستیم چرا که این اقدام زندگی و بقایمان را به خطر می‌اندازد.

اسرائیل مدعی است "طرفین این مذاکرات هسته‌ای احتمالا به توافقی دست خواهند یافت که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بدون اعمال تدابیر امنیتی برای توقف ساخت تسلیحاتی اتمی کاهش خواهد داد."

این ادعا در حالی است که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای‌ خود تاکید کرده و این امر از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مورد تایید قرار گرفته است.

سفر نتانیاهو به آمریکا همچنین دو هفته پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل در 17 مارس سال جاری میلادی صورت می‌گیرد. نتانیاهو در تلاش است در این انتخابات برای سومین بار زمام امور را به دست گیرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    20 1
    ایشئ الله بمیری...