معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری معتقد است سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در نهایت به نفع ایران تمام خواهد شد.

به گزارش خبر آلناین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توییتر، با بیان اینکه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا به شش شکاف موجود درعرصه های گوناگون دامن زده وآنها را تعمیق می کند نوشت: در نهایت، تعمیق هرچه بیشتراین شکاف ها به نفع ایران تمام خواهد شد.
ابوطالبی شکاف هایی که در اثر سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا تعمیق خواهد شد را به شرح ذیل تبینن کرده است:
1. شکاف کنشگری دوحزبی. بیش ازچهارسال پیش نسبت به تفاهمات دوحزبی درمورد ایران هشدارداده بودم،سربرآوردن دوباره شکاف،شرایط ویژه ای را ایجادمی کند. درمقاله"چالشهای نوین سیاست خارجی ایران دررابطه با آمریکا" (اینجا) درمورد تبدیل تعارض میان دوحزب به تفاهم برتقابل با ایران به طور مبسوط اشاره شده است.
2. شکاف میان کنگره ودولت. تعمیق این شکاف،سبب تعمیق اختلافات در داخل سیستم اداره حکومت ومتشنج کردن جامعه آمریکا وکند کردن تیغ اقدامات یکپارچه حاکمیتی خواهدشد.
3. شکاف میان آمریکا ورژیم اشغالگر؛ تا آنجا که به قول مشاورامنیت ملی اوباما،این سفر"برای تارو پود روابط میان دو کشورمخرب است."
4. شکاف میان اروپا وآمریکا در معادلات درون پنج بعلاوه یک. تعمیق شکاف وافزایش واگرایی،شرایط رابرای اقدامات موثرترومفیدترفراهم می کند. این امربه نفع ما است.
5. شکاف درون جامعه ای و در داخل سیستم اداره حکومت درسرزمین های اشغالی؛ که سبب لطمات استراتژیک،شکنندگی فراوان دولت آتی این رژیم، وگریزهای درون جامعه ای خواهدشد.
6. شکاف میان جنگ طلبی وصلح طلبی؛ تعمیق این شکاف،جامعه جهانی رابه سمت کنش های صلح طلبانه ایران ومقابله بااسلام هراسی وایران هراسی سوق خواهد داد
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه، اینگونه استدلال کرده است که تعمیق این شکاف ها در نهایت به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود چرا که سخنرانی نتانیاهو درآمریکاشنیده نخواهد شد؛همانگونه که سخنرانی اودرمجمع عمومی وکاریکاتوربازی هایش شنیده نشد. این به نفع صلح وثبات درمنطقه است.
او با اشاره به تغییر گرایش در افکار عمومی جهان آورده است: افکارعمومی جهان مایل به شنیدن پیام صلح وامنیت است؛ این پیام ازمذاکرات ومقاومت صلح طلبانه ایران برمی خیزد نه سخنان نتانیاهو در کنگره و از این رو پیام جنگ و نا امنی دیگر خریدار ندارد.
به نوشته ابوطالبی، جمهوری خواهان درداخل آمریکا بازی زیبایی را آغازکرده اند که نوعی کنشگری فعالانه درشکستن تعاملات دوحزبی است. میوه این کنشگری درانتخابات2016 چیده خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم یاری IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    30 17
    همش جنگ زرگریه
  • پيمان US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    18 0
    نظر شما متين ولي در سوي ديگر شايد دولت آمريكا به اين نتيجه رسيده كه امكان توافق با ايران وجود ندارد و در اين صورت عدم توافق براي حزب دمكرات حاكم بر دولت نتيجه مطلوبي بين أفكار عمومي نخواهد داشت و با سخنراني نتانياهو در كنگره عواقب ناشئ از عدم توافق و نوك پيكان به سمت حزب حاكم بر كنگره يعني حزب جمهوري خواه برگردد و در اين صورت هم حزب جمهوري خواه به خواسته خود يعني عدم توافق خواهد رسيد و هم دولت آمريكا يعني حزب دمكرات از عواقب ناشي از عدم توافق در بين أفكار عمومي در امان خواهد بود.
  • کوروش A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    4 1
    یکی از مزایای تحلیل سیاسی این است که مدتها قبل از اینکه خلافش ثابت گردد،فراموش شده است.نکته مثبت دیگر تحلیل سیاسی اینکه میتوان از یک اتفاق واحد، دو تحلیل کاملا متناقض نوشت به نحوی که برای خواننده نه چندان وارد به امور سیاسی هر دو تحلیل صحیح بنظر برسد
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    12 4
    حق همیشه پیروز است این نتانیاهو بچه کش و قاتل رو همه خواهند شناخت