رییس پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی گفت: 30 کیلومتری اطراف شهرها نقاطی هستند که بیشترین حوادث ترافیکی در آنها اتفاق می افتد.ر

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ کامران باقری لنکرانی در آیین گشایش پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی، افزود: روزانه حدود 50 نفر به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند و در مناسبت های مختلف از جمله تعطیلات نوروز این آمار افزایش می یابد که بر همین اساس موضوع حوادث ترافیکی باید مهم تلقی شود.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی به خوبی برای کاهش آمار سوانح ترافیکی همراهی نموده و در این زمینه پیشتاز بوده است و قوه قضاییه نیز همکاری های خوبی دارد.

لنکرانی با اشاره به اینکه دهه جاری میلادی به منظور کم شدن بار حوادث به عنوان دهه ایمنی جاده ای نامگذاری شده، گفت: عابران پیاده به طور متوسط مرگ و میر حدود 23 درصدی را شامل می شوند که در کشور ما بیشترین آمار متوفیان عابران پیاده مربوط به استان تهران است.

او گفت: این مسئله نشان دهنده این موضوع است که در کلان شهرها محوریت انسان و عابر پیاده ، ان گونه ای که باید مورد توجه قرار نگرفته و بیشتر روان بودن ترافیک مورد نظر بوده که نیاز به اصلاح دارد .

در ادامه این سمینار، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه با استقبال از رویکرد پیشگیری، همکاری خود را در زمینه کاهش سوانح ترافیکی با تمامی فعالان عرصه سلامت فرد و جامعه اعلام می کند.

حبیبی گفت: یکی از مصادیق قطعی حق همگانی، مصون بودن جان اشخاص از هر گونه تعرض است و تمامی افراد به صورت یکسان در حمایت قانون قرار دارند. جرایم و تخلفات رانندگی علاوه بر ایجاد صدمات جسمی و روحی ، در برخی موارد غیر قابل جبران هستند و بر این اساس قوه قضاییه موظف به حفظ حقوق عامه مردم است و علاوه بر نظارت، جهت اجرای درست قوانین و مقررات ، موظف به انجام اقدامات پیشگیرانه نیز است .

او گفت: امسال تاکنون تصادفات 9 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت نیز با حضور در این سمینار دارندگان مشاغل آزاد، زنان خانه دار و کارگران را از بیشترین عابران پیاده ای ذکر کرد که قربانی سوانح ترافیکی هستند.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی قوی از تحلیل و آمارهای دریافتی از حوادث ترافیکی، به منظور استفاده در برنامه ریزی ارگان های تاثیر گذار را ضروری دانست.

گفتنی است؛ پنجمین سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی با محوریت ایمنی در عابر پیاده، به میزبانی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور مهمانانی از سراسر کشور و همچنین کشورهای کلمبیا ، هندوستان و آمریکا، برگزار شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    4 1
    خداییش قبول دارم. وقتی به شهرها می رسیم همه سرنشینها شروع به صحبت می کنن, حواس راننده پرت میشه، فرعی ها زیاد میشن، سرعت مجاز رعایت نمیشه، عجله برای رسیدن بیشتر میشه، عابرها و موتور سوارها تو جاده بیشتر میشن، مسیریابی برای مسافرها سخت تر میشه و به خاطر سردرگمی راننده ها تصادفات بیشتر میشه.