گزارش سفر رئیس مجلس به هرمزگان/ لاریجانی: آنقدر کلنگ زنی شده که تکمیل آن‌ها عمر نوح می‌خواهد

رییس مجلس شورای اسلامی با سفر به استان هرمزگان، در رزمایش بزرگ سپاه شرکت کرد و در جمع فعالین اقتصادی این استان نیز به سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی روز سه شنبه و در سفری یک روزه به استان هرمزگان با حضور در جزیره لارک در تنگه هرمز در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(س) شرکت کرد و از نزدیک با اقدامات دفاعی نیروی زمینی سپاه آشنا شد.

این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات پرداختند.


همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)، در جمع خبرنگاران گفت: امکانات و تجهیزات سپاه پاسداران برای صیانت از منافع ملی و حفاظت کشور قابل توجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از یک نیروی توانمند و هوشمند در آب‌های عمان برخوردار بوده و می‌تواند با کمک سایر کشورهای حوزه خلیخ فارس امنیت را در منطقه مهیا سازد.

او با بیان اینکه ضرورتی برای حضور بیگانگان در آب‌های منطقه وجود ندارد، گفت: تکنولوژی ایران می‌تواند در اختیار سایر کشورهای همسایه نیز باشد و آن‌ها می‌توانند روی قدرت نظامی ایران حساب کنند.

رئیس قوه مقننه گفت: اگر ایران توانمندی‌هایی را به دست آورده در کنار کشورهای همسایه از این توانمندی استفاده خواهد کرد و این داشته‌ها در مقابل قدرت‌های بزرگی بوده که سعی دارند به منطقه و سینه ملل مسلمان چنگ زنی کنند.

دکتر لاریجانی در ادامه گفت: نکته دیگر اینکه کشورهای منطقه بدانند با افزایش ناو نمی‌توانند شرایط منطقه را عوض کنند، لذا باید تجدید نظری در رفتارها داشته باشند.

او با اشاره به استقرار مناسب نیروهای مسلح در منطقه گفت: تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده و این موضوع یک ظرفیت مهم برای کشور و منطقه است.

دکترلاریجانی در خصوص تاثیر برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) در روابط دیپلماتیک نیز گفت: اصولا هر چه مولفه‌های استقلال را بیشتر نمایان کنیم، در گفت‌وگوهای بین المللی نیز به نتایج مثبتی دست خواهیم یافت.

او با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری گفت: ایشان چند سال پیش بر رونق اقتصاد و پس از آن به اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، این موضوع بیانگر تبین نقشه راه روشن از سوی ایشان است.

دکتر لاریجانی در خصوص توجه مجلس به بنیه دفاعی در بودجه نیز گفت: مجلس در بودجه سال 94 توجه خاص و بی‌نظیری به بودجه بنیه دفاعی کشور داشته که این موضوع در اقتدار کشور تاثیرگذار است.

به گفته دکترلاریجانی در حوزه سیاسی نیز هر چه بر همگرایی افزوده شود، شاهد دست پر تر بودن در صحنه‌های بین المللی می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه با سفر به استان هرمزگان در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(س) شرکت کرد.

دکتر علی لاریجانی روز سه شنبه و در سفری یک روزه به استان هرمزگان با حضور در جزیره لارک در تنگه هرمز در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(س) شرکت کرد و از نزدیک با اقدامات دفاعی نیروی زمینی سپاه آشنا شد.

این رزمایش در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد و شناورهای مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرای عملیات پرداختند.

توجه ویژه مجلس به بودجه دفاعی کشور/ضرورتی به حضور بیگانگان در منطقه نیست


بازدید از بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی سپاه در شهر هشتبندی

دکتر لاریجانی همچنین در جریان سفر خود به استان هرمزگان، علاوه بر شرکت در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(س)، بیمارستان نیروی زمینی سپاه پاسداران شهرستان هشت بندی میناب که در آستانه مانور بزرگ پیامبر اعظم (ص) برای مردم منطقه آماده شده بود، بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید، از برخی بیماران بستری در این بیمارستان عیادت و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

نکته حائز اهمیت نیز استقبال با شکوه و گسترده مردم از دکتر لاریجانی در بدو ورود به شهر میناب بود.

مدیران استانی زمینه حضور بخش خصوصی را مهیا کنند/لزوم حضور بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام

دکتر علی لاریجانی همچنین در جریان سفر به این استان در نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان شرکت کرد و گفت: تاکنون برخی از استان‌ها این همایش را برگزار کرده و ما نیز با اشتیاق در آن شرکت کردیم تا نشان دهیم که نیاز است فعالین بخش خصوصی وارد صحنه اقتصاد شوند.

او با تاکید بر این که باید زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کرد، گفت: شاید در دوره‌هایی وضعیت اقتصادی کشور روشن نبود و در دوره‌هایی نیز اقتصاد به شیوه سوسیالیستی اداره می‌شد، در دوره‌هایی نیز آشفتگی‌هایی در اقتصاد داشتیم اما تجربه این دوره‌ها درس‌هایی را به مدیران و حاضرین در بحث اقتصاد داده است.

رئیس قوه مقننه گفت: اکنون شاهد هستیم که بسیاری از رویکردهای گذشته منسوخ شده و تاکید همگان بر حضور فعال‌تر بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصاد است.

او با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری گفت: برخی از موارد مربوط به سیاست‌های ابلاغی به قانون تبدیل شده، امسال نیز برخی مصوبات برای تحقق اقتصاد مقاومتی تصویب شد و در کل رویکرد کشور به سمت حضور فعال بخش خصوصی است.

به گفته رئیس نهاد قانونگذاری ابتدا باید باور کنیم که مسیر در حال طی شدن درست است.

او نکته حائز اهمیت دیگر را مهیا سازی زمینه ها دانست و گفت: مدیران استانی، کشوری و بخش خصوصی باید بسیج شوند تا شاهد هموار شدن مسیرها باشیم.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود موانع اجرایی و قانونی را عاملی برای جلوگیری از رشد اقتصاد عنوان کرد و گفت: بخشی از این موانع مربوط به دولت و بخش دیگر نیز مربوط به نقص قوانین است که باید آن ها را رفع کرد.

او یکی از تغییرات سال‌های اخیر را در اختیار داشتن کرسی از سوی بخش خصوصی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس عنوان کرد و گفت: ما مشتاقیم که از نقطه نظرات شما مدیران بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه باید از هر کانالی برای رفع نواقص استفاده شود، گفت: مجلس با وضع قوانین و دولت از طریق روش‌های مختلف در راستای رفع نواقص گام خواهند برداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مهم تولید را بحث تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: بانک‌ها نواقصی داشتند که این موضوع در مجلس مورد توجه قرار گرفته است.

او همچنین از کلنگ زنی‌های پی در پی پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: آنقدر کلنگ زنی شده که تکمیل آن‌ها با این منابع عمر نوح می‌خواهد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: ما در مجلس به فکر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی هستیم، که این موضوع باعث سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌ها می‌شود و ما معتقدیم که می‌توان پروژه‌های نیمه تمام را با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی تکمیل کرد.

او گفت: همچنین می‌توان با کمک بانک ها حجم سرمایه‌گذاری در پروژه ها را افزایش داد.

به گفته رئیس قوه مقننه پروژه‌های عمرانی نیازمند حضور بخش خصوصی بوده و ما از این مهم استقبال می‌کنیم.

او گفت: البته در سال 93 هم این اجازه به دولت داده شده بود اما سابقه کم دولت باعث شد که تا حدی در این بخش ناموفق باشد اما قاعدتا امسال شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود.

دکتر لاریجانی ادامه داد: البته باید قبول کرد که مشکلات بسیار بوده و رفع آن ها اراده عمومی را می‌طلبد و راهکار آن دقیق‌تر بودن مسائل و حضور فعال مردم در عرصه اقتصاد است.

او گفت: من توصیه می‌کنم که از فضای موجود استفاده شده و شرایط را برای توسعه حضور بخش خصوصی فراهم کنیم.

دکتر لاریجانی در پایان گفت:‌ نمایندگان استان‌ها نیز باید از طرح‌های فعالین اقتصادی استفاده کنند.

گفتنی است دکتر لاریجانی در پایان این مراسم از غرفه‌های موجود در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان بازدید و از نزدیک با فعالین اقتصادی این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402340

برچسب‌ها