ایرنا نوشت:

شمخانی از روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ارایه کرد.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسه امروز این مجمع به ریاست آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه امروز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی از روند مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 به اطلاع اعضا رساند.

 

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه به ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی انتخابات پرداختند و چهار بند دیگر از این سیاست ها را تصویب کردند.

در این جلسه وزرای کشور، اطلاعات، دادگستری، رؤسای کمیسیون های شوراها و امور داخلی کشور و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان حضور داشتند.

با تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اجرای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور و زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب وزیر کشور به عنوان رییس هیأت، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس دیوان محاسبات و یک نماینده از طرف قوه مقننه به انتخاب مجلس شورای اسلامی و هفت نفر از شخصیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به عنوان معتمدین که وظایف این هیأت و نیز ترکیب وظایف هیأت های اجرایی استانی و شهرستانی را قانون مشخص می کند.

همچنین وزارت کشور، 30 نفر از معتمدین اصناف، نخبگان و اقشار مختلف اجتماعی را که شرایط آنها را قانون تعیین می کند، با هماهنگی شورای نگهبان دعوت و آنها از میان خود، 7 نفر را به عنوان معتمدین مردم برای عضویت در هیأت مرکزی انتخابات انتخاب می کند.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کردند: تنظیم تاریخ و همزمانی برگزاری انتخابات های عمومی به گونه ای که فاصله برگزاری آنها حدود دو سال باشد و مراحل و ساز و کار اجرایی آن تا حدّ امکان یکسان و متحد صورت پذیرد.

با تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصویب قوانین جامع انتخاباتی در چهارچوب سیاست های کلی و تغییر نیافتن آن برای مدت حداقل 10 سال، مگر به ضرورت و با نصاب دو سوم آرا در مورد کمتر از 10 سال خواهد بود.

ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی انتخابات در جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری می شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402334

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =