مهر نوشت:

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به عرضه روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل یورو ۴ در کشور ، گفت: عرضه گازوئیل اروپایی در شیراز و اهواز آغاز شد.

حسین آقایان امروز در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات عرضه بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در کلانشهرهای کشور، گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو چهار با استاندارد اتحادیه اروپا در کلانشهرهای کشور عرضه و توزیع می شود.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه عرضه روزانه ۵۰۰ هزار لیتر گازوئیل یورو چهار در شیراز از روز گذشته آغاز شد، اظهار داشت: همچنین از فردا یکشنبه هشتم اسفند ماه عرضه گازوئیل اروپایی در کلانشهر اهواز آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در مرحله اول روزانه ۵۰۰ هزار لیتر گازوئیل یورو چهار در اهواز عرضه و توزیع خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون با اعمال یکسری تغییرات جدید در آرایش شبکه انتقال فرآورده های نفتی امکان عرضه گازوئی یورو چهار در اکثر کلانشهرهای کشور فراهم شده است.

آقایان با اشاره به عرضه روزنه ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو چهار در تهران، کرج، قم، مشهد، اراک، اصفهان و اخیرا شهرهای شیراز و اهواز، تبیین کرد: عرضه این فرآورده نفتی به صورت کم گوگرد در سایر کلانشهرهای کشور هم در دستور کار قرار دارد.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از عرضه روزانه نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار در سطح کلانشهرهای کشور خبر داد و یادآور شد: علاوه بر تهران، هم اکنون در کرج، اصفهان، تبریز، اراک، قم و مشهد مقدس عرضه بنزین با استاندارد یورو چهار آغاز شده است.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت پیشتر در گفتگو با مهر بر اساس برنامه دولت و وزارت نفت تا پایان سال جاری باید در ۸ کلانشهر کشور بنزین با استاندارد یورو چهار عرضه و توزیع شود، گفته بود: به زودی به طور گسترده عرضه گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو چهار در دو تا سه کلانشهر دیگر همچون شیراز، اهواز و بندرعباس هم در نوبت عرضه بنزین اروپایی قرار گرفته اند.

به گزارش مهر، شرکت ملی پالایش و پخش نفتی اخیرا با انتشار گزارش کوتاهی اعلام کرد: از پائیز سال جاری توزیع بنزین پاک با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا با توزیع روزانه ٥٠٠ هزار لیتر در مشهد مقدس آغاز شده است و این فرآورده پاک در ٨ جایگاه هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) توزیع می شود.

در همین حال شاهرخ خسروانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در صورت حل مشکل انتقال، به زودی هشت کلانشهر کشور به طور کامل تحت پوشش بنزین و گازوئیل یورو ۴ قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: به زودی شاهد توزیع و عرضه بنزین و گازوئیل در شهرهای بزرگ و کلان کشور خواهیم بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =