حجت الاسلام صدیقی در خطبه های نمازجمعه تهران گفت: اقتصاد متکی به نفت با استقلال کشور سازش ندارد.

به گزارش مهر، وی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران گفت: مسئله مهمی که امروز افکار عمومی مومنان و عزت خواهان را به خود مشغول ساخته است، مسئله مذاکرات هسته ای است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در این فراز حساس که آخرین گام ها در مذاکره برداشته می شود خدا را شکر می کنیم که رئیس جمهور محترم در جوار حرم کریمه اهل بیت و علمای بزرگوار قم مواضع روشن و امیدوار کننده‌ای را ابراز داشته و گفته‌اند نه تحمیل، نه تحقیر و نه ادامه تحریم ها را قبول نمی کنیم.

وی ادامه داد: رهبر عزیز و بزرگوار ما آخرین مطالبی را که درباره مسئله هسته ای عنوان کردند این بود که طرف غربی به چانه زنی عادت دارد.

 صدیقی ادامه داد: ملاحظه می کنید که حدود 60 سال است فلسطین تحت اشغال اسرائیل است و مرتب مذاکره می‌کنند و همچنان اسرائیلی‌ها خانه های مردم مظلوم فلسطین را خراب می کنند، کودک کشی می کنند، به مقدسات میلیاردها موحد جسارت می کنند، به قبله اول مسلمانان یورش می‌برند و این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: لذا رهبری فرمودند اگر این گونه باشد کلیات و جزئیات باید یکجا دیده شود و از به کار بردن واژه هایی که قابل تأویل است بپرهیزید. کارها با این کیفیت پذیرفته نیست و کار باید یکجا انجام شود، همه تحریم ها لغو شود و آنها برخلاف منطق و نگاه بین المللی حق مداخله در امور داخلی ما را ندارند.

وی تاکید کرد: ما امروز می‌رویم قله های متعددی را فتح کنیم، جزو سرمداران تاریخ هستیم. الان زمان آن نیست که آنها به ما بگویند ما چقدر انرژی هسته ای نیاز داریم.

آیت الله صدیقی ادامه داد: عدم تعطیلی فردو، تامین نیازهای ما براساس تشخیص کارشناسان داخلی و حفظ رهاوردهای این مدت خواست عمومی مردم ماست. امروز مسئله هسته‌ای نه صرفا عنوان ملی پیدا کرده که عنوانی اعتقادی است.

اقتصاد مقاومتی با شعار و تشکیل کنگره‌ها حاصل نمی‌شود

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: 22 بهمن سالگرد ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب به قوه مجریه و قوای دیگر است.

وی ادامه داد: یک سال از این ابلاغ گذشت آن همه تاکید جلسات علمی و عینی که حضرت آقا با مسئولان داشتند و راه هایی را که در صحبت های بسیار سازنده شان ابلاغ کردند مردم توقعشان این بود که قدم های قابل ارائه ای در این مسیر برداشته شود.

آیت الله صدیقی افزود: هم مجلس باید در مسئله بودجه و هم دولت در برنامه ابلاغی به مجلس این مسئله را مدنظر قرار دهد باید حذف اتکای به نفت را در برنامه های خود ببینیم. اقتصاد متکی به نفت در اختیار ما نیست و با استقلال ما سازشی ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مسئله قیمت نفت را آنها هر روز می توانند بالا و پایین کنند و به قول خودشان از این طریق ما را به زانو درآوردند.

وی تاکید کرد: حضرت اقا تاکید دارند که رونق تولید در راس برنامه ها باشد وقتی تولید و بازار رونق دارد و مالیات مستقیم و درست است عمده مسائل کشور رفع خواهد شد.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: اتکای به منابع زیرزمینی کامل نیست، ما سرمایه های بسیاری روی زمین داریم. باید جوان ها را کاری بسازیم و اتکای ما به نبوغ و ابتکار میلیون ها جوانی باشد که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اقتصاد مقاومتی نه به شعار است نه تشکیل کنگره ها بلکه عمل می خواهد و مدیریت جهادی و جبهه ای می خواهد.

وی تاکید کرد: نیاز به فرمانده دارد، فرمانده ای که از بروکسی ها عبور کرده، درآمدهای کشور را سنجش کند، راهی برای جذب جوان ها و شکوفایی حداکثری آنها بیاورد، استعدادیابی و نخبه گزینی داشته باشد باید همه مردم را سهیم کرد نه یک گروه خاص را. باید به همه میدان بدهیم که یدالله مع الجماعه.

باید در کتاب های درسی تجدیدنظر شود

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به شهید رجایی و شهید باهنر گفت: این دو شهید دو عنصر متدین به معنای واقعی کلمه بودند.

وی افزود: اسلام و ادیان الهی برای اداره زندگی بشر آمده است. این دو بزرگوار درد دین داشتند و از این جهت درجه شهادت گرفتند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: امور تربیتی در مدارس از ابتکارات آنهاست. امروز کشور ما خلاء دانش ندارد، خلاء پرورش دارد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: معلمان پرورشی کافی نیستند آموزش از پرورش جدا نیست. معلم می تواند جامعه را به سمت سکولار و غرب ببرد یا به سمت اسلام حقیقی.

وی تاکید کرد: یک جهاد همگانی نیاز است که کتاب هایی درباره حاکمیت دین در ولایت تامین کنیم و آیا همین تضمین کننده سعادت آخرت نیست. باید در کتاب ها تجدید نظر شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به قشر زحمتکش معلم گفت: معلمان ما زحمات بسیار کشیدند و جزو قشر مظلوم جامعه هستند. گاهی هنوز اضافه کاری شان پرداخت نشده است با این حال آنها قشر آماده ای هستند که نیاز به یک مقدار نفس و ساز و کار دارند. باید تربیت از تعلیم انفکاک نداشته باشد. تمام معلمان باید مربی باشند و دین، غیرت و عزت را تزریق کنند.

رزمایش اخیر نشان داد ایران می تواند امنیت کل منطقه را تامین کند

آیت الله صدیقی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: رزمایش اخیر افتخاری برای کشور در تنگه هرمز و کناره های خلیج فارس بود. سپاهی که جزو یادگاران برجسته امام راحل است، سپاهی که نه در مرزهای جغرافیایی که در کنار ارتش قهرمان آن همه پیروزی را آفرید و مدیریت جهادی را به عرصه آورد و نشان داد که اگر این مدیریت نبود در جنگ کلاسیک در برابر شرق و غرب کم می آوردیم. این حماسه را بار دیگر خلق کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: آنها پاسداران انقلابند نه پاسداران مرزهای خاکی. هر کجا تهدیدی پیش آید آنها جان بر کفند و حاضر در صحنه.

وی ادامه داد: در این رزمایش مهم و کارآمد هم موشک های بالستیک، کروز و پهپادها آزمایش شدند و هم دشمن های فرضی نابود شد و با این آزمایش ها سپاه پاسداران اقتدار ایران را به جهانیان نشان داد و به آنها فهماند که خواب های بیخود دیدند. ایران بیشه شیران و تربیت شدگان مکتب علی (ع) و امام حسین است.

آیت الله صدیقی با اشاره به پیام این رزمایش گفت: این رزمایش یک پیام هم برای کشورهای همسایه دارد که برای حفظ امنیت منطقه نیازی به بیگانگان معاند ندارد. قدرتی در منطقه محافظ امنیت شما است. این پیام می تواند به آنها آرامش و امنیت بدهد.

انقلاب یمن خاموش ناشدنی است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به انقلاب یمن گفت: انقلاب یمن خیزش مردمی است، انقلابی که دشمنان را به وحشت انداخت و برای برخی کشورهای منطقه چالش ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: آنها باید بدانند که مردم یمن به میدان آمدند و با ترفند های رئیس جمهور فراری، این انقلاب قابل خاموش شدن نیست. مردم می خواهند با اراده خود حکومت تشکیل دهند و استقلال دیگری را در منطقه بعد از ایران رقم بزنند.

صدیقی با اشاره به وضعیت بحرین نیز گفت: به دولت بحرین هشدار می دهیم نسبت به بازداشت شیخ سلمان و دیگر مظلومان. پاسخ اعتراض بر حق آنها کشتن نیست.

خطیب نماز جمعه تهران در خاتمه افزود: دولت یمن بداند این ظلم ها دوام ندارد هر چه این ظلم بیشتر باشد عمر خود را کوتاه تر خواهند کرد.

 صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه تهران گفت: اگر یکسال بخواهید درباره حمد سخنرانی کنید، تدریس کنید یا به عنوان پژوهشگر یکسال از منابع دینی و کلامی درباره حمد تحقیق کنید، باز هم حق مطلب را در این باره ادا نکرده اید.

وی افزود: حمد عاشقانه زندگی کردن است؛ درک محبت محبوب است و عکس العمل در برابر محبت اوست.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خدا ذاتش جمیل است، لذا هر کارش ستایش برانگیز است و اگر کار ما نیز در راه خدا و برای خدا باشد، چون سبقه الهی دارد، زیبا می شود.

او افزود: اما کار انسان های ریاکار، سراب است. تشنه ها را به سمت خود می کشاند، اما هرگاه به آن برسید، هیچ چیز نمی یابید. پس این خداست که شایسته حمد است.

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =