ارتش لبنان هشدار سیدحسن نصرالله را جدی گرفت/ جنگ با تروریست ها متوقف نمی شود

ارتش لبنان برای نخستین بار در یک عملیات هجومی پیش دستانه و پیش گیرانه به مواضع تروریست های تکفیری در بلندی های شهرک راس بعلبک در شرق این کشور حمله کرد و ضمن به عقب راندن آنها بر روی چند تپه راهبردی مستقر شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ناظران تاکید کرده اند،عملیات هجومی ارتش لبنان که قبل از ذوب شدن برف ها و شروع فصل بهار انجام شد، بیانگر جدی گرفتن هشدار به موقع سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از سوی ارتش است.

ارتش لبنان با انجام این عملیات موفق شد ضمن تقویت مواضع خود از اهالی شهرک ها و روستاهای مناطق الفاکهه ، راس بعلبک و القاع از خطر حمله تروریست های تکفیری مستقر در ارتفاعات مرزی سوریه و لبنان به ویژه بلندی های شهرک عرسال و راس بعلبک حمایت کند.

در این رابطه روزنامه لبنانی السفیر به نقل از منابع امنیتی بسیار آگاه نوشت: با فراهم شدن این فرصت مهم و خلق قواعد جدید برای درگیری با گروه های تروریستی اکنون نوبت حمایت سیاسی همه جانبه و ملی از ارتش و تقویت آمادگی امنیتی ونظامی لبنان در سطحی عالی است به ویژه اینکه نبرد پایان نیافته و هیچ سقف زمانی برای آن متصور نیست.

السفیر خاطرنشان کرد: این حمله پیش دستانه و هجومی ارتش لبنان تنها ده روز بعداز هشدار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله که از درگیری های حتمی با گروه های تروریستی تکفیری بعداز ذوب شدن برف ها خبر داده بود، انجام شد.

 

** جنگ با تروریست ها متوقف نمی شود

ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان در گفت وگو با السفیر با تبریک پیروزی بزرگ روز گذشته نیروهای ارتش در رویارویی با تروریست های تکفیری در بلندی های شهرک راس بعلبک، تاکید کرد که ارتش برای حمایت از لبنان آماده فداکاری است و هر تعدادی که لازم باشد قربانی تقدیم می کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش لبنان نشان داد که قادر به خلق پیروزی ها و ورود به نبرد با گروه های تروریستی است که قوی ترین ارتش های جهان وارد آنها می شوند.

ژنرال قهوجی با اشاره بر آمادگی کامل ارتش لبنان برای رویارویی با سناریوهای احتمالی تصریح کرد: به تروریست های تکفیری اجازه نمی دهیم ما را شکست دهند ، نبرد ما با آنها ادامه دارد و لبنان تا زمانی که ارتش پیش روی و از آن با تقدیم قربانی ها دفاع می کند، سقوط نخواهد کرد.

فرمانده ارتش لبنان گفت: لبنان با تروریسم تکفیری مواجه شده است و ارتش ضامن ثبات کشور و دور کردن این خطر از آن است.

وی با تاکید به اینکه « تروریسم تکفیری جایگاه و پایگاهی در لبنان ندارد»، افزود: ارتش لبنان در مقابل تروریست های تکفیری فقط یک نیروی بازدارنده نخواهد بود بلکه همچون شمشیری بران عمل خواهد کرد.

السفیر به نقل از منابع نظامی نوشت که فرمانده ارتش لبنان از نخستین ساعات بامداد دیروز پنجشنبه با حضور در اتاق عملیات، حمله هجومی و پیش دستانه علیه تروریست های تکفیری در راس بعلبک را فرماندهی و اداره کرد.

سپاه چهارم ارتش لبنان در جریان این عملیات با حمایت توپخانه ، سامانه موشکی و بالگردهای جنگی و شناسایی موفق شد بر روی تپه های راهبردی ام خالد، صدر جرش و حرف جرش در شمال شرق تپه الحمراء مستقر شود و شکست سنگینی را بر گروه های تروریستی تکفیری تحمیل و بیش از 500 متر در عمق بلندی های منطقه پیش روی کند.

بدنبال عملیات ارتش لبنان، تروریست های تکفیری به سوی بلندی های شهرک های سوریه مجبور به فرار شده و علاوه بر اجساد کشته ها، مقادیر زیادی سلاح و مهمات ، بمب ها و کمربندهای انفجاری را برجای گذاشتند.

در این عملیات و در اثر انفجار یک گلوله خمپاره، پنج نظامی لبنانی از جمله یک افسر زخمی شدند که حال سه تن از آنها وخیم گزارش شده است.

حمایت از مواضع ارتش ، امکان کنترل مواضع گروه های تروریستی تکفیری و مسیرهای امدادی و کمک رسانی به آنها ، اطمینان بخشی به مردم لبنان ازقدرت و اراده محکم ارتش برای رویارویی با تروریست های تکفیری و پیروزی بر آنها،ارسال پیام به طرف های خارجی برای تقدیم سلاح های وعده داده شده به ارتش ازجمله پیامدهای مثبت عملیات دیروز ارتش لبنان اعلام شده است.

روزنامه السفیر به نقل از منابع امنیتی نوشت که اوضاع در منطقه اکنون شبه طبیعی است و مدارس و مغازه ها باز هستند و رفت و آمد جریان دارد.

درهمین حال روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که نبرد دیروز ارتش لبنان با تروریست های تکفیری استقبال از نبرد بهار بود که انتظار می رود با ذوب شدن برف ها در بلندی های مرزی لبنان با سوریه آتش آن شعله ور شود.

الاخبار خاطرنشان کرد که ارتش لبنان با انجام این عملیات قصد دارد تا مانع تکرار نفوذ گروه های تروریستی تکفیری از بلندی های شهرک عرسال و راس بعلبک شود.

این روزنامه افزود: درگیری ها بین ارتش لبنان و گروه های تروریستی تکفیری از دو ماه قبل تاکنون و بعداز حمله این گروه ها به تپه راهبردی الحمراء شروع شد و همچنان ادامه دارد.

الاخبار به نقل از منابع آگاه نوشت که سیطره ارتش لبنان بر تپه های راهبردی ام خالد ، صدر جرش و حرف جرش به آن اجازه می دهد تا مساحتی گسترده و تا بلندی های مرزی لبنان و سوریه را تحت اشراف و کنترل داشته باشد و مانع تحرک و عملیات نفوذ تروریست های تکفیری شود.

این روزنامه به نقل از منابع نظامی تاکید کرد: اوضاع بسیار حساس است و عملیات هنوز پایان نیافته است به ویژه اینکه تروریست های تکفیری اکنون خسارت زیادی متحمل شده ودرصدد گرفتن انتقام هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =