شایعه حمله داعش به شهر تایپه با انتشار یک عکس قوت گرفت/آماده باش در تایوان

نتشار تصویری ساختگی ازحمله تروریستی گروه تکفیری داعش به برج های اصلی شهر تایپه درفضای مجازی، مردم منطقه تایوان را وحشت زده کرد و پلیس را وادار به اماده باش کرد.

براساس این گزارش و در پی بروز نگرانی درخصوص احتمال وقوع حمله تروریستی به اماکن خاص در تایوان، نیروهای ویژه و پلیس ضد تروریسم این جزیره ازاوایل صبح روزجمعه به حالت آماده باش درآمده و برنامه های نظارتی و کنترلی در مبادی خروجی و ورودی این منطقه تشدید شده است.

روز جمعه رسانه های منطقه تایوان تصویری را منتشر کردند که گفته شده این تصویر از حساب های توئیتری منتسب به اعضای گروه تروریستی داعش برداشته شده است.

در این تصویر که عکسی مونتاژ شده ازحمله به ساختمان های بلند شهر تایپه پایتخت تایوان را نشان می دهد، همراه با پیامی است که این موضوع باعث جنجال و نگرانی مردم این منطقه شده است.

در این تصویر، نمایی از شهر تایپه در حالی که برج معروف و نماد این شهر موسوم به ساختمان 101 در حال سوختن است و برج های دیگر مرکز این شهر نیز در آتش می سوزند، نشان داده می شود.

در پایین این تصویر که زمان انتشار آن در توئیتر 24 فوریه (5 بهمن) اعلام شده، آمده است: «شهر شما پس از حمله دولت اسلامی، خیلی زیبا نخواهد بود. وعده الهی نزدیک است!»

خبرگزاری مرکزی تایوان با اشاره به بازتاب گسترده انتشار این تصویر در فضای خبری کشورهای آسیایی، نوشت: صحنه سوختن برج موسوم به 101 یادآور یکی ازآثار سری نقاشی های دیجیتال هنرمند بلژیکی درسال 2013 با موضوع نابودی شهرهای مهم جهان است که در آن نماهایی از شهرهای توکیو، سنگاپور، دبی و نیویورک به همراه تایپه پس از وقوع حادثه به تصویر کشیده شده بود.

درهمین حال نسخه چینی روزنامه گلوبال تایمز نیز امروز درگزارشی نوشت: پس از نمایش جدیت تروریست های داعش در قتل بی رحمانه اتباع کشور ژاپن، امروز این سئوال برای مردم تایوان مطرح شده که آیا به واقع داعش برج 101 را مورد حمله قرار خواهد داد؟

گروه های مسلح و تروریستی همچون داعش که به عقیده کارشناسان با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا ایجاد شده اند، جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده اند.

براساس آخرین گزارش های سازمان ملل، در اثر درگیری های یک سال گذشته درعراق دست کم یازده هزار و 602 نفر غیرنظامی کشته و 22 هزار و 766 نفر مجروح شده اند.

بنا بر همین آمار، تنها در9ماهه آخر سال گذشته میلادی با گسترش درگیری ها ازایالت الانبار به نقاط دیگرعراق، 7 هزار و 801 نفر غیر نظامی درجریان این درگیری ها جان خود را از دست داده اند.

به اعتقاد تحلیلگران ونظریه پردازان غربی، داعش که دست پروده آمریکا به عنوان یکی از گروه های مخالف بشار اسد رییس جمهوری سوریه است، به ارتکاب جنایت وفجایع شهرت یافته است. این گروه حملات تروریستی خود را در سال 2012 علیه دولت سوریه آغاز کرد و سپس دامنه این فجایع را به عراق گسترش داد.

داعش در حال حاضر در بخش هایی از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه، به حال تدافعی درآمده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    21 1
    به نظرم رسانه ها با پوشش گسترده شون بیشتر باعث شدن تا این حرومزاده ها بزرگ بشن