سردار عراقی:  رعایت اصول پدافند غیرعامل مبنای اقدام در رزمایش پیامبر اعظم(ص) بود

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در اجرای مرحله دوم نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ع)، مبنای اقدام رزمندگان نیروی زمینی سپاه، رعایت اصول پدافند غیرعامل و دفاع جانانه بود.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای مسلح به عنوان یکی از مولفه های امنیت ملی، اقتدار و هژمونی یک کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: از این رو نیروی مسلحی مقتدر است که در عرصه عمل بتواند توانمندی های خود را بروز و در معرض دید همگان بویژه دشمنان قرار دهد.

سردار عراقی گفت: برهمین اساس نیروی زمینی سپاه، برای مقابله با تهدیدات احتمالی و ایجاد امنیت پایدار در کشور، اقدام به ارتقای سطح دانش نظامی در محل یگان ها و محل استقرار و عقبه ها و دانشکده های مربوطه کرده است.

وی افزود: این دانش نظامی باید در عرصه نبرد بویژه نبردهای زمینی، خود را به صورت عملی و در قالب تاکتیک ها و تکنیک هایی که به کارآموزان و رزمندگان آموخته می شود نشان داده شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در این رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنای کار خود را رعایت اصول پدافند غیرعامل و دفاع جانانه قرار داد تا بتواند در برابر آتش های حجیم و سنگین دشمن آنان را وادا کند که به یک رزم نزدیک و نبرد همتراز اقدام کند.

وی گفت: در این رزمایش این موضوع را تمرین کردیم که بدون تکیه بر تجهیزات سنگین مهندسی و با همان ابزارهای همراه و انفرادی که نیروها در اختیار داشتند، ماموریت خود را به خوبی اجرا کنیم.

سردار عراقی افزود: استتار، پوشش، فریب، هم پوشانی، پراکندگی، کوچک سازی و مستحکم سازی، اصول جنگ های ناهمتراز و پدافند غیر عامل بود که در این رزمایش از سوی رزمندگان نیروی زمینی سپاه و سایر نیروهای شرکت کننده در نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ع) انجام شد.

نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) روز گذشته(چهارشنبه) با شعار نمایش اقتدار و امنیت پابدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز شد و فردا(جمعه) پایان می یابد. ک/3

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402092

برچسب‌ها