۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۰
این موارد را از رزومه خود حذف کنید

هرچند که محتوای رزومه که شامل سوابق تحصیلی و شغلی فرد می‏شود نقش مهمی در تصمیم کارفرما داشته باشد اما ساختار رزومه و شیوه نگارش آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برای مشاغلی که بدست آوردن آن ها نیازمند ارسال رزومه است، کیفیت رزومه می‏تواند سرنوشت ساز باشد. هرچند که محتوای رزومه که شامل سوابق تحصیلی و شغلی فرد می‏شود نقش مهمی در تصمیم کارفرما داشته باشد اما ساختار رزومه و شیوه نگارش آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای اینکه هنگام نگارش یک رزومه شانس موفقیت آن را افزایش دهید، بهتر است که از ذکر موارد زیر در آن پرهیز کنید:

- اطلاعات دوره دبیرستان

اگر تحصیلات دانشگاهی دارید، بهتر است که از ذکر اینکه به کدام دبیرستان و پیش دانشگاهی رفته اید اجتناب کنید. اطلاعات مربوط به دوران تحصیل شما در مدرسه جذابیت چندانی برای کارفرما نخواهد داشت و تنها رزومه شما را شلوغ می‏کنند.

- معدل پایین

اگر با معدل پایینی فارغ التحصیل شدید و در آگهی استخدام نیز درخواستی برای معدل ذکر نشده، بهتر است از ذکر معدل خود پرهیز کنید. اینکه تا چه مرزی از معدل را می‏توان در رزومه ذکر کرد بیشتر به دانشگاه محل تحصیل شما مربوط می‏شود. اگر در دانشگاه بسیار معتبری درس خوانده اید، معدل بالای 17 می‏تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، در غیر اینصورت عدم ذکر معدل احتمالا به نفع شما خواهد بود.

- جملات بیهوده

سعی کنید به جای ذکر جملات طولانی و البته بیهوده، به طور سرراست به توانایی هایتان اشاره کنید. برای مثال به جای استفاده چند باره از عبارت "توانمند در..."، یک بار از عنوان اصلی "توانایی ها" استفاده کنید و در زیر آن تنها عنوان توانایی هایتان را بنویسید. به خاطر داشته باشید که نوشتن یک رزومه با جملاتی طولانی نه تنها باعث می‏شود که حوصله خواننده سربرود بلکه توجه خواننده را از نکات کلیدی رزومه منحرف می‏کند.

- عکس

اگر کسی از شما درخواست عکس نکرده، بهتر است که از قراردادن عکس خودتان در رزومه اجتناب کنید. قرار نیست که شما به خاطر ظاهرتان برای یک شغل برگزیده شوید و قراردادن عکس در رزومه تنها نشان می‏دهد که شما چندان حرفه ای نیستید. حتی برای مشاغلی که ظاهر در بدست آوردن آن ها تاثیر دارد نیز یک عکس سه در چهار نمی‏تواند به کارفرما در تصمیم گیری کمک کند.

- شغل های کوتاه مدت

اگر چندین تجربه شغلی کوتاه مدت، مثلا چند ماهه دارید، بهتر است از ذکر آن ها خودداری کنید چرا که برای کارفرما این پرسش را ایجاد می‏کند که چرا خیلی سریع شغل خود را تغییر داده اید. ممکن است تصور کنند که شما برای محیط کار مشکل زا هستید و به همین خاطر در هر جایی که مشغول به کار شده اید، پس از چند ماه با شما قطع همکاری کرده اند.

- توانمندی های بدیهی

شاید اگر ده سال پیش بود، ذکر اینکه شما با نرم افزار مایکروسافت ورد (Word) آشنایی دارید امتیاز محسوب می‏شد اما اکنون ذکر چنین توانمندی هایی در واقع نشان می‏دهد که شما توانایی های چندانی نداشته اید و تنها برای اینکه رزومه پربارتری درست کنید، از نرم افزارهایی مانند ورد نام برده اید. با توجه به اینکه در چه رشته ای فعالیت می‏کنید، بهتر است با یک یا چند نرم افزار مرتبط آشنایی داشته باشید و از آن ها در رزومه خود نام ببرید. اما نام بردن از نرم افزارهایی مانند ورد کمکی به استخدام شما نخواهد کرد، مگر اینکه شما در استفاده از نرم افزارهای متداول واقعا حرفه ای باشید.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    13 4
    نکات ذکر شده بدیهی بود. از کرامات شیخ ما اینست...شیره را خورد و گفت شیرین است
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    2 2
    خوب بود
  • حمید A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    29 0
    این صحبت ها فقط در خارج از کشور اعتبار داره، در داخل ایران افرادی هستند که با بهترین رزومه بیکارند و افرادی که با هیچ رزومه ای در بهترین ادارات استخدام شدن و فقط رزومه اونا پارتیه
  • علی A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    0 8
    بسمه تعالی فیلسوفان اجتماعی باید چننن مطالبی را بخوانند و به نویسنده و مردم هشدار دهند که اینگونه نوشته ها چگونه در نفاق پروری تاثیر دارد. آری نباید رزمه را شلوغ کرد اما البته نباید به مردم یاد داد که چیزهایی را ذکر نکنید که در گزینش شما تاثیر منفی می گذارد...
  • ایرانی A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    12 0
    اگر در دانشگاه بسیار معتبری درس خوانده اید، معدل بالای 17 می‏تواند تاثیر مثبتی داشته باشد، در غیر اینصورت عدم ذکر معدل احتمالا به نفع شما خواهد بود معدل بالای 17 تو لیسانس تقریباً تو هر دانشگاهی یعنی شاگرد اول یعنی فقط شاگرد اولای دانشگاه های معتبر معدلشون رو بنویسن؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    3 2
    والا شاید تو ایران اینطوری باشه و لی تو خارج عکس باشه رزومه صادقانه تر به نظر می رسه.
  • حسین IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    13 2
    این چیزا واسه کشورهای اروپایی و مدیکایی خوبه نه واسه کشور ما که همش پارتی بازی
  • حسین IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    8 0
    و همچنین یک توصیه نامه از یک جای بالاتر باعث میشه که رزومه بشه کشک
  • آنتی هیستامین IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    13 0
    چقدم تو این مملکت رزومه مهمه.کافیه برادر زاده باجناق دختر عموی یکی از آقازاده ها باشی،اونوقت اگه شغل فعلیت کفتربازی یا فروش خربزه پشت نیسان باشه در عرض 24 ساعت استخدام میشی
  • گدورسن IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    3 0
    اینا برا خارجه تو ایران دقیقا بر عکس این مقاله باید رفتار کرد
  • بی نام EU ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    8 0
    کار کجا بود
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    6 0
    خوب بود اما از همه ذکر نسبت فامیلی و آشنایی با یک مدیر رده بالاتر است
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    5 0
    معمولا رزومه هایی که توسط کارجویان به کارفرما ارسال میشه اصلا خونده نمیشه که بخواد انقدر روی جزئیات تمرکز بشه.اونها که آخرش هرکی رو بخوان استخدام میکنن روی این چیزها دقت نمیکنن.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    6 3
    اول پیدا کن کسی رو که درخواست رزومه کرده باشه بعد نحوه تنظیم رزومه رو بگو کار کجا بود؟؟؟؟؟؟؟دلت خوشه
  • شهرزاد A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    من بمیرم برای هرکی که بیکاره .رزومه نوشتن هم خودش کاره .