رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای سلطه‌گر از ایستادگی ملت ایران ناراضی هستند، گفت: حمایت ایران از کشورهای مسلمان باعث شده که در مسائل هسته‌ای شاهد شیطنت‌هایی باشیم.

به گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در مراسم یادواره شهدای عباس آباد که در محل مصلای این شهرستان برگزار شد، گفت: مشکلات کنونی کشور متنوع بوده اما می توان با قرار دادن دست‌ها در هم این مشکلات را حل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عباس آباد منطقه‌ای بوده که با تمام داشته‌ها در انقلاب حضور پیدا کرد و این ارزش بزرگی است.وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری گفت: کشورها و ملت‌ها گاهی حالت فراموش کاری پیدا می‌کنند و این شهدا هستند که روحیه حماسی را به یک ملت می‌دهند.

لاریجانی با بیان اینکه انسان‌ها نیز در زندگی غفلت‌هایی پیدا می‌کنند، عنوان کرد: انس با قرآن و خواندن نماز از غفلت‌ها پیشگیری می‌کند.

جلسات متعلق به شهدا باعث به فکر فرو رفتن انسان‌ها می‌شود

رئیس مجلس در خصوص غفلت‌های جامعه نیز بیان کرد: جامعه به طور طبیعی با مسائل مالی درگیر است و نگاه‌ها و اندازه‌گیری‌ها نیز عمدتا مادی است که این بحث در مسائل توسعه‌ای و پیشرفت نیز مطرح می‌شود اما باید توجه داشت که حرکت‌های حماسی جامعه را از غفلت مصون می‌دارد.

 لاریجانی با بیان اینکه جلسات متعلق به شهدا باعث به فکر فرو رفتن انسان‌ها می‌شود، گفت: جوانان امروز با دیدن سیمای نورانی شهدا و خواندن وصیتنامه آن‌ها در مسیر حرکت آن‌ها گام بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه انبوه مردم و جوانان شهر و شهرستان‌ها در جلسات مربوط به یادواره شهدا حضور دارند، گفت: این موضوع بیانگر حرکت بزرگ شهیدان است و خواسته شهدا حرکت در مسیرشان بود. وی در خصوص دلایل شهدا برای حرکت در مسیر الهی عنوان کرد: تعلق خاطر و شوق به اسلام نخستین خصلت آن‌ها بوده و امروز نیز تنها باید به دنبال اسلام بود.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه گاهی انحرافاتی را در کشور شاهد هستیم که با اسلام مغایرت دارد، گفت: گاهی نیز روشنفکرزدگی باعث انحراف شده و باید بدانیم که شهدا برای دفاع از اسلام شهید شده‌اند و باید از آن‌ها پند گرفت.

دکتر لاریجانی در خصوص تعلق خاطر شهدا به انقلاب نیز بیان کرد: آن‌ها به فکر جلوگیری از ضربه وارد شدن به انقلاب بودند.

بسیجیان و نیروهای مردمی با هدف حفظ انقلاب در جبهه‌ها حضور پیدا کردند

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان هشت سال دفاع مقدس بسیاری از کشورها در کنار صدام ایستادند تا به پیکره انقلاب ضربه وارد کنند اما بسیجیان و نیروهای مردمی با هدف حفظ انقلاب در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر زمانی به نحوی به انقلاب ضربه وارد شده اما ادامه راه شهدا از شدت ضربات کاسته و آن‌ها نیز توصیه کردند که ما برای انقلاب جان می‌دهیم.به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی صف آرائی در مقابل ایران همچنان ادامه داشته و مسئله هسته‌ای یک نمونه آن است.

وی گفت: البته شیطنت‌های این چنین بسیار است به طور مثال می‌گویند که چرا از یک ملت مسلمان در برابر اسرائیل دفاع می‌کنی و آن‌ها از ایستادگی ایران ناراضی هستند.

ایران دانش هسته ای خود را مدیون هیچ کشوری نیست/ ایران در مقابل گردن کلفتی کسانی که مخالف دانش هسته ای هستند ایستادگی می کنند

لاریجانی با طرح این سوال که مگر شما دانش هسته‌ای را به ایران داده‌اید که از ما طلبکار هستید، گفت: دانشمندان ایران با زحمت و به تنهایی به این دانش دست یافتند و آن را مدیون هیچ کشوری نیستند.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن سلاح هسته‌ای گفت: چطور شما که دانش و بمب هسته‌ای را در اختیار دارید خطرناک نیستید اما ما که براساس فتوای مقام معظم رهبری بمب هسته‌ای را حرام می‌دانیم خطرناک هستیم.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مقابل گردن کلفتانی که در مقابل دانش هسته‌ای هستند ایستادگی می‌کنند.

برخی کشورها مایل به شکل گیری مردم سالاری در منطقه نیستند

وی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه گفت: مردم منطقه به دلیل فشار دولت‌های دیکتاتور قیام کردند اما آن‌ها با تشکیل و تجهیز گروهک‌های وابسته آن‌ها را به جان مردم انداختند و این هم شیطنت دیگر آن‌ها است.

لاریجانی در خصوص دلایل این موضوع گفت: این موضوع دو دلیل دارد نخست آنکه آن‌ها مایل به شکل گیری مردم سالاری در کشورها نیستند و دوم اینکه به دنبال ایجاد فضایی برای اسرائیل هستند.

به گفته رئیس نهاد قانونگذاری مردم ایران خواستار استقلال سیاسی بوده و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه رای مردم بنا شده است.

 به جای توزیع پول نقد بایدتولید را تقویت کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات اقتصادی کشور را پیچیده دانست و گفت: امروزه بیکاری در کشور موج می‌زند و این موضوع مشکل کوچکی برای خانواده‌ها نیست، پیام شهدا ایجاد کار برای جوانان بوده و نباید آن‌ها در مضیقه باشند.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر اینکه اگر تولید در کشور رونق یابد ریشه بیکاری و تورم زده خواهد شد.

لاریجانی با اشاره به منابع فراوان نفتی در کشور گفت: اگر می‌خواهیم نفت و گاز بر سر سفره مردم بیاید باید به جای پرداخت پول، تولید و کشاورزی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب نیز چندین سال است بر رونق تولید تاکید می‌کند و امسال نیز بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور حتم اگر کشاورزی صرفه اقتصادی داشته باشد، کشاورزان برای فرزندان خود شغل ایجاد می‌کنند اما تا زمانی که صنعت رشد نکرده مشکل اقتصاد حل نخواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: اکنون زمینه‌های خوبی در استان فراهم شده اما نکته حائز اهمیت اینکه باید مردم صاحب اقتصاد شوند آن وقت است که رشد در کشور ایجاد می‌شود.

لزوم ورود مردم به صحنه حل مشکلات عمرانی در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رفع مشکلات استانی نیز گفت: بنده مشکلات عمرانی کشور را به وزیر راه و شهرسازی تاکید خواهم کرد اما باید بدانیم که در شرایط کنونی منابع محدود بوده و مردم باید وارد صحنه شوند.

 لاریجانی با تاکید بر اینکه باید زمینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی را فراهم کرد، گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز این طرز فکر دنبال می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند، تصریح کرد: در بودجه سال آینده نیز برنامه‌هایی برای حمایت از تولید دیده شده است.

به گفته رئیس نهاد قانونگذاری کشور هر چه شرایط برای ورود مردم به صحنه فراهم شود، رشد افزایش یافته و خواسته شهدا نیز تحقق همین اهداف بوده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که هر چه زودتر موانعی که از سوی ستمگران در مسیر قرار گرفته رفع شود.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =