ایسنا نوشت:

دادستان کل کشور با اشاره به تهدیدات موجود گفت: با تمام وجود در مقابل هرگونه تهدید در کشور اقدام قاطع انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب اهواز، اظهار کرد: در همه عالم ارتش، سرباز، جنگ و... وجود دارد ولی تفاوت آنها با این است که ما مقدسیم، قضای مقدس و نظام مقدس، و هیچ قدسیتی جز در پرتو ارتباط با قدوس اتفاق نمی افتد.

وی در رابطه با شرایط قدسیت عنوان کرد: شرط اول قدسیت آن است که شاکله و سازوکار و ساختار ما قدسی باشد، یعنی اتصال به وحی. دومین شرط قدسیت باید و نباید حاکم بر نظام و نظام لایه های اجتماعی است. یعنی حاکمیت خدا در قضا، دفاع و همه نظام را قدسی می کند. رأی خلاف شرع، اعتبار ندارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: سومین شرط قدسیت عبارت است از عمل کارگزار که باید برای خدا و قدسی باشد.

وی افزود: حقیقت آن است که مردم قضای ما را قضای امیرالمومنین می دانند و توقع آنان از قلم قاضی، قلم قضای امیرالمومینین و قضا در تراز امیرالمومنین است.

رئیسی با بیان این که قدسیت باید از تهدید مصون باشد، گفت: این قداست و قدسیت تهدید می شود؛ مانند اهانت به جان جانان عالم هستی، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص). تهدید آنان برای این که می‌خواستند بفهمند آیا می‌توانند حساسیت‌سنجی کنند و قداست‌شکنی کنند یا خیر.

وی تصریح کرد: تهدیدهای مختلفی می‌خواهند این قداست را از بین ببرند و در این میان، دادستان نیز در رصد کردن و زمان شناسی و اقدام به موقع و متناسب، نقش مهمی دارد.

دادستان کل کشور گفت: نباید اجازه بدهیم که فساد در جایی از کشور لانه کند.

وی با اشاره به شرایط استان خوزستان، عنوان کرد: استان خوزستان از لحاظ اختصاص نیروی انسانی اولویت دارد، چه نیروی اداری و چه قاضی و ما پیگیری می کنیم که حتما نیروی قاضی به خوزستان اختصاص یابد و از سوی دیگر نیز قضاتی که سال‌های زیادی در خوزستان هستند و متقاضی به مراکز دیگر هستند، امکان انتقال داشته باشند.

وی افزود: اعتماد و رضایت مدیران و بزرگان به خوزستان سرمایه ای بسیار با ارزش است و نشان از تلاش و اخلاص و پیگیری آنها دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =