ایسنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی برقی کردن قطار تهران به مشهد به طول هزار کیلومتر آغاز می‌شود.

عباس آخوندی در مراسم افتتاح آزاد راه قم گرمسار، با اشاره به اینکه این پروژه در شرایط بسیار سخت به سرانجام رسید، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهم و شریانی که جنوب را به شمال وصل می‌کند به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: در ادامه این پروژه دو پروژه بسیار بزرگ شامل ادامه این پروژه حرم تا حرم را آغاز کرده‌ایم و قطعه بعدی این آزاد راه به طول 200 کیلومتر را آغاز خواهیم کرد و این مسیر آزادراهی پس از تکمیل قطعه پایانی بزرگترین مسیر آزادراهی کشور خواهد بود.

آخوندی گفت: ما توافق لازم را انجام دادیم که در تقاطع چرمشهر پروژه ۱۶۰ کیلومتر آزادراه را شروع کنیم که چرمشهر را به آبیک قزوین وصل می‌کند که یک کمربندی بزرگی خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت ۵ هزار کیلومتر آزادراه در کشور افزود: با افتتاح آزادراه قم - گرمسار حجم آزادراه‌های کشور به ۲ هزار و ۳۶۰ کیلومتر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود گفت: خبر خوشی که داریم این است که به زودی برقی کردن قطار تهران به مشهد را به طول هزار کیلومتر آغاز می‌کنیم. با این اقدام، سرعت سیر تهران به مشهد به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و امیدواریم ظرفیت جابجایی مسافر را به ۳۵ میلیون نفر برسانیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    6 2
    مگه سالي بيش از 5 بار ميريم مشهد لطفا قطار برقي را براي شهرهاي اطراف تهران كه مسكن مهر هم شامل آن شود راه اندازي كنيد و به مترو متصل كنيد تا هم قيمت خونه در شهر تهران ارزان شود و هم قشر ضعيف بتوانند در اين مناطق براي سر كار رفتن رفاه داشته باشند.