بنگر: بزرگترین افتخار ورزشی‌ام تعریف علی پروین است/گابریل فوتبالیست‌تر از تادئو است

بنگر می گوید از خدایش است که زمان به عقب برگردد و شاگرد علی پروین شود.

به گزارش خبرورزشی؛فوتبال محسن بنگر به بازیکنان امروزی نمی‌خورد. او یک مدافع نترس و شجاع است که همه را یاد مدافعان سابق پرسپولیس همچون بهروز رهبری‌فرد، مهدی هاشمی‌نسب و علی انصاریان می‌اندازد و ... البته اشتباه نکنید! این حرف‌های ما نیست، این صحبت‌های علی پروین است که کم پیش می‌آید از بازیکنی تعریف کند اما محسن بنگر را حسابی قبول دارد. به این بهانه و همین‌طور گلزنی بنگر مقابل لخویای قطر سراغ مدافع بلندبالای پرسپولیس رفتیم.

اولين گل يا شايد هم مهم‌ترين گل پرسپوليس را زدي؛ درباره اين گل توضيح مي‌دهي؟
امسال 4 گل براي پرسپوليس زدم و خيلي هم دوست داشتم مي‌توانستم بيشتر گل بزنم اما اين يكي كمي فرق مي‌كرد. همين كه توانستم اولين گل پرسپوليس در اين دوره از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را به ثمر برسانم، جاي شكرش باقي است.

سانتر گابريل هم خيلي خوب بود، قبول داري؟
بله، اين همه از خريدهاي خارجي پرسپوليس انتقاد شد اما گابريل ثابت كرد خيلي فوتباليست خوبي است.

خود تو هم كسي بودي كه گفتي تادئو يك بازيكن معمولي است!
درست است ولي خدا را شكر برخلاف تادئو اين گابريل فوتباليست خوبي است و بهتر از اوست. با ديدن بازي گابريل ياد جان‌واريو افتادم. خوب پاس مي‌دهد و خوب‌تر شوت مي‌زند.

ولي كاش جلوي ملوان پنالتي نمي‌زد.
حق با شماست. گابريل خودش توپ را از روي زمين برداشت تا در اولين بازي‌اش براي پرسپوليس گل بزند و ...

اما شنيديم ساير پرسپوليسي‌ها از جمله محسن بنگر از زدن ضربه پنالتي به ملوان ترسيدند و به همين خاطر گابريل پشت توپ ايستاد!
نه، من هم مي‌خواستم پنالتي بزنم ولي وقتي ديدم گابريل توپ را برداشته ديگر گفتم بگذار بزند. حتماً‌ اعتماد به نفس لازم را دارد، البته همان‌طور كه گفتم، گابريل خيلي فوتباليست خوبي است و چون زمين آزادي چمن خوبي دارد، بازي او هم بيشتر به چشم مي‌آيد.

لابد مي‌داني علي پروين معمولاً كم پيش مي‌آيد از بازيكني تعريف كند، با اين حال طي روزهاي اخير بارها و بارها فوتبال تو را تحسين و با رهبري‌فرد، انصاريان و هاشمي‌نسب مقايسه كرده است، نظري نداري؟
خوب مي‌دانم علي‌آقا همين جوري از كسي تعريف نمي‌كند. بزرگترين افتخار ورزشي‌ام اين است كه آقاي پروين از من تعريف كرده است. ان‌شاءا... روزي بتوانم لطف ايشان را جبران كنم. درباره مقايسه ايشان هم بايد بگويم هم رهبري‌فرد، هم هاشمي‌نسب و هم انصاريان از بزرگان پرسپوليس هستند و فوتبال‌شان را خوب به ياد دارم.

مثل خودت محكم و جاندار بازي مي‌كردند.
فوتبال همين است ديگر. من در سپاهان و حتي شموشك هم كه بودم محكم بازي مي‌كردم و فوتبال من همين است.

دوست داشتي زمان به عقب برمي‌گشت و شاگرد علي پروين مي‌شدي؟
از خدايم بود. شايد هم روزي چنين اتفاقي بيفتد و در غير اين صورت هم شاگرد و كوچك ايشان هستم.

شعار حميدخان فرگوسن را شنيدي؟!
متأسفانه فوتبال ما هميشه همين‌طور بوده است. ان‌شاءا... كه بتوانيم از ازبكستان و عربستان هم با دست پر برگرديم. لخويا هم تيم خوبي بود و نمي‌توان با يك شكست درباره اين تيم قضاوت كرد.

گفته بودي بردن تيم‌هاي عربي خيلي لذت دارد؟
بله، خيل هم كيف مي‌دهد! بردن تيم‌هاي عربي هميشه براي ما ايراني‌ها لذت‌بخش است.

راستي چرا آن‌قدر با بازيكنان لخويا درگير مي‌شدي؟ فحاشي مي‌كردند؟
نه، درگيري فوتبالي بود، آنها شروع كردند و ما هم تا مي‌توانستيم بازيكنان لخويا را زديم! من كه خيلي لذت بردم از آن همه زد و خورد ... (مي‌خندد)

حرف ديگري نداري؟
اميدوارم اين برد باعث شود تا در ليگ برتر هم به خودمان بياييم و تماشاگران پرسپوليس باز هم ورزشگاه‌ها را پر كنند. در بازي‌هاي بعدي منتظر 50 هزار تماشاگر هستيم!

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =