نمایش کابوس «مارینزهای آمریکایی» در تنگه هرمز/ شلیک ۴۰۰ فروند راکت ۱۰۷ میلی‌متری و موشک‌های نصر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز کابوس تفنگداران ویژه آمریکا در هدف‌قراردادن ناوهای هواپیمابر را با انهدام ماکت یک ناو هواپیمابر به نمایش گذاشت.

به گزارش تسنیم، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 نیروی دریایی سپاه صبح امروز در تنگه هرمز و خلیج فارس و با رمز محمد رسول الله(ص) آغاز شد. شعار این رزمایش «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی» اعلام شده است.

در مرحله آغازین این رزمایش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سرلشکر رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند.

قایق‌های تندروی سپاه «تنگه هرمز» را مین‌‌گذاری کردند

در مرحله نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه، یگان‌های نیروی دریایی به اجرای عملیات پرداختند. در این مرحله از رزمایش، عملیات مین‌ریزی دریایی توسط قایق‌های تندرو و تهاجی سپاه در منطقه تنگه هرمز انجام شد.

سردار فدوی: پیشرفته‌ترین مین‌های دریایی را داریم که آمریکایی‌ها تصورش را هم نمی‌کنند

در حاشیه برگزاری این رزمایش، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: پیشرفته‌ترین مین‌های دریایی را از انواع مختلف در اختیار داریم که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه وجود چنین مین‌هایی را تصور نمی‌کنند. این مین قابلیت تنظیم ارتفاع در عمق‌های مختلف آب را دارد.

وی در رابطه با ناو هواپیمابر آمریکا گفت: این ناو به‌اندازه یک شهر است که شش‌هزار نفر سرباز و سه‌هزار کادر نیروی دریایی را در خود جای می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به سخنان فرمانده نیروی دریایی آمریکا در جمع محققان نیروهای دفاعی آمریکا گفت: این فرمانده می‌گوید ما را از شر باروت در داخل ناو نجات دهید، چون ناوهای آمریکا انبار مهمات از جمله موشک و راکت هستند و اصابت هر موشک خارجی باعث می‌شود انبار مهمات در داخل ناو منفجر شود. این خود عامل مهمی برای نابودی ناو محسوب می‌شود.

دریادار فدوی افزود: در نیروی دریایی سپاه ناوگروه‌های ویژه‌ای به‌تعداد بسیار زیاد وجود دارد. این شناورهای ویژه سپاه از شناورهایی که تا به امروز دیده شده مجزا هستند. از این شناورها ابعاد مختلفی وجود دارد و تا زمانی که حماقتی از سوی دشمن صورت نگیرد قصد نداریم ابعاد وجودی آنها را مشخص کنیم.

انهدام پهپاد دشمن فرضی توسط موشک‌های دوش‌پرتاب میثاق

در ادامه روز نخست رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9 سپاه پاسداران، قایق‌های تندروی سپاه، مستقر در تنگه هرمز، با موفقیت توانستند توسط یک موشک دوش‌پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد دشمن فرضی را منهدم کنند.

شلیک موشک‌های کروز سپاه به ماکت ناو هواپیمابر آمریکا

در ادامه رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از صبح امروز در تنگه هرمز و خلیج فارس و با رمز محمد رسول الله(ص) آغاز شده است، یگان موشکی سپاه، 4 فروند موشک کروز ساحل به دریای نصر را به‌سوی یک ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز شلیک و آن را با موفقیت هدف قرار دادند.

خبرنگار تسنیم از محل برگزاری رزمایش گزارش داده که ماکت ناو هواپیمابری که در منطقه عمومی رزمایش به‌عنوان هدف قرار داده شده است، ماکت ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکاست. نیمیتز یک ناو هواپیمابر با 333 متر طول است و این ماکت نیز با همین طول ساخته شده است.

شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به‌سمت ماکت ناو آمریکایی

تعدادی از موشک‌های بالستیک خلیج فارس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برد بیش از 270 کیلومتر از منطقه شرقی جاسک به‌سمت محل قرارگیری ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه رزمایش شلیک شد.

خلیج فارس، یک موشک تک‌مرحله‌ای و سوخت جامد بوده و با سرعتی مافوق صوت، قادر است اهدافی تا 300 کیلومتری را هدف قرار دهد. اخیراً سازمان اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، طی گزارشی دقت این موشک ضدکشتی را زیر 10 متر اعلام کرد و نوشت که موشک خلیج فارس قادر است تمام تجهیزات نظامی دریایی دشمنان ایران در خلیج فارس و دریای عمان را شکار کند.

موشک بالستیک سوخت جامد خلیج فارس، با دقتی زیر 10 متر و با کلاهک 650 کیلوگرمی خود قادر است شناورهای سنگین دشمن و ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس را هدف قرار دهد.

تهاجم قایق‌های تندروی سپاه با شلیک 400 راکت/ ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی کاملاً منهدم شد

در بخش سوم از روز نخست رزمایش بزرگ سپاه، قایق‌های تندروی سپاه موفق شدند که با تهاجم به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی، با شلیک 400 فروند راکت 107میلی‌متری و همچنین شلیک‌ موشک‌های نصر از روی قایق‌های تندروی سپاه، این ناو را منهدم کردند.

سرلشکر جعفری: قدرت بی‌نظیری ایجاد شده که دلمان نمی‌خواهد آن را به امتحان واقعی بگذاریم

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی پیش طی سخنانی در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9، گفت: تا این لحظه، این رزمایشی که با قدرت ایمان و فناوری توسط برادران عزیز ما در نیروی دریایی و هوافضای سپاه حاصل شده است، برای تمرکز روی شناورهای دشمن انجام گرفته و همه به نتیجه رسیده است.

وی افزود: بحمدالله، تمامی موشک‌های شلیک شده به هدف اصابت کرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این بخشی از رزمایش است و قسمت‌های بعدی هنوز ادامه دارد؛ اقداماتی باید در تاکتیک‌های دیگر انجام شود. فردا رزمایش زمینی در این قسمت آغاز می‌شود.

سرلشکر جعفری ادامه داد: به همه دنیا قبلاً هم اعلام کردیم که این توانمندی‌ها برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است. این نکته مهمی است که بازدارنده است که دشمنان ما قصدی برای به هم زدن یا اعمال قدرت و ایجاد ناامنی در منطقه نداشته باشند، چون این احتمال وجود دارد. برقراری امنیت شناورهای نفتکش و تجاری در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس در دستور کار است، ان‌شاءالله تا مرحله آخر رزمایش به همین صورت با موفقیت پیش برود.

وی افزود: قطعاً پیام رزمایش، پیام اقتدار جمهوری اسلامی و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است و به همه کشورهای خلیج فارس این پیام را می‌دهیم؛ ما برادری‌مان را ثابت کرده‌ایم، مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای است.

فرمانده کل سپاه با بیان «ان‌شاءالله روزی برسد که وحدت و انسجام کشورهای منطقه از امروز بیشتر شده و دشمنان ما منطقه را ترک کرده و این امنیت منطقه کامل برقرار شود» تأکید کرد: امروز نقطه برجسته‌ای که متمرکز شدیم، یعنی ناو هواپیمابر، سلاح‌ها و تاکتیک‌های مختلفی که نمایش داده شد، برگرفته از تجربیات بعد از جنگ تاکنون است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: دشمن در پایان جنگ تحمیلی ضرب‌شستی از نیروی دریایی ما خورد و توانمندی آن روز ما اصلاً با توانمندی امروزمان قابل مقایسه با نیست. قدرت بی‌نظیری ایجاد شده که ما دلمان نمی‌خواهد آن را به امتحان واقعی بگذاریم، ولی اگر خدای نکرده چنین روزی پیش بیاید، قطعاً دریای عمان و تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروهای دریایی ایران است. این مناطق در تسلط برد موشک‌ها، شناورها و مین‌ریزهای سپاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینها همه با هدف تأمین امنیت در برابر دشمنان فرامنطقه‌ای ما صورت می‌گیرد. ما خود را مدافع امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس می‌دانیم و این را به دنیا ثابت می‌کنیم.

اولین تصاویر از لحظه انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی توسط سپاه

ماکت یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی توسط موشک‌ها و راکت‌های سپاه و توسط لانچرهای مستقر در ساحل و همچنین قایق‌های تندرو، مورد اصابت قرار گرفته منهدم شد.

اولین تصاویر از لحظه انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد.

 

رژه 50 خودروی حامل موشک‌های بالستیک خلیج فارس در جزیره لارک

پس از پایان عملیات موشکی سپاه علیه ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی، یگان عملیات ویژه نیروی دریایی سپاه، عملیات هلی‌برن و تسخیر ناو هواپیمابر را به نمایش گذاشت.

سپس، 50 خودروی حامل موشک‌های ساحل به دریای خلیج فارس و همچنین تعدادی جنگنده اف4، در جزیره لارک رژه رفتند.

موشک ساحل به دریای خلیج فارس، یک موشک بالستیک ضدکشتی است که می‌تواند اهداف ثابت و متحرک دریایی در برد 300کیلومتری را با دقت بالا، هدف قرار دهد.

پایان روز نخست رزمایش پیامبر اعظم/ فردا؛ نمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه

مأموریت نیروی دریایی سپاه در روز نخست برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 9 که با شلیک انواع موشک‌های بالستیک و کروز دریایی و همچنین شلیک 400 فروند راکت 107میلی‌متری به‌سوی ماکت یک ناو هواپیمابر آمریکایی، آغاز شد، دقایقی پیش با رژه یگان‌های دریایی و قایق های تندرو پایان یافت.

طبق برنامه، قرار است که رزمایش پیامبر اعظم 9، صبح فردا با اجرای انواع عملیات‌ها و تمرینات نیروی زمینی سپاه، ادامه یابد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401982

برچسب‌ها