بازتاب رزمایش محمد رسول‌الله در رسانه‌های خارجی

ایسنا نوشت:

رسانه‌های بین‌المللی با آغاز رزمایش محمد رسول الله (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس ضمن پوشش این رویداد بزرگ به هدف قرار گرفتن ماکت ناو آمریکایی توسط موشک‌های ایرانی توجه نشان دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه رزمایشی را در تنگه هرمز آغاز کرد که شلیک به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی را شامل می‌شد.

جمهوری اسلامی ایران این رزمایش را در نزدیکی تنگه هرمز انجام داده که یک منطقه حائز اهمیت برای ایران محسوب می‌شود. تهران این تنگه را به عنوان حیات خلوت خود برمی‌شمارد و بر این باور است که افزایش نفوذش در این منطقه به نفع این کشور است.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که این رزمایش با حضور فرماندهان سپاه پاسداران و علی لاریجانی رییس پارلمان این کشور آغاز شد و تصاویر تلویزیونی ایران نشان داد که شماری از ناوهای کوچک ایرانی با شلیک چند موشک توانستند یک ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی را در آب‌های خلیج فارس هدف قرار دهند.

هم‌چنین خبرگزاری آسوشیتدپرس در بازتاب این رزمایش بزرگ گزارش داد: این رزمایش در نزدیکی تنگه هرمز انجام شده که یک آبراه مهم بین‌المللی است. علاوه بر این ایران در حالی این رزمایش را انجام داده است که مذاکرات هسته‌ای این کشور با گروه 1+5 در جریان است.

روزنامه‌های صهیونیستی هاآرتص و اورشلیم پست و شبکه خبری المنار از دیگر رسانه‌هایی بودند که بازتاب گسترده از این رزمایش ارائه و هدف قرارگرفتن ناو هواپیمابر آمریکایی را در گزارشات‌شان مورد توجه قرار دادند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =