ایرنا نوشت:

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در دیدار با وزیر علوم گینه بیسائو و وزیر آموزش غنا گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از گسترش روابط با کشورهای آفریقایی، آمادگی انتقال دانش و تجربیات خود به این کشورها را در حوزه های مختلف دارد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، وزیر علوم جمهوری گینه بیسائو که برای شرکت در اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران بسر می برد و وزیر آموزش کشور آفریقایی غنا با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کردند.

خانم اودت صمدو، وزیر علوم گینه بیسائو در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دولت و ملت این کشور به دولت و ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون کمک ها و همکاری های زیاد به کشورش داشته و ما همچنان تمایل داریم از ظرفیت ها و تجارب خوب ایران در همه ابعاد بویژه بخش ملی آموزش استفاده کنیم .

همچنین خانم پروفسور آجیمان وزیر آموزش کشور آفریقایی غنا نیز در ملاقات با معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری روابط دوستانه دو کشور اظهار داشت: ایران کشور مهم و توسعه یافته ای است که ما علاقه مند به توسعه روابط خود با این کشور در زمینه های مختلف هستیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =