تقدیر رییس سازمان سینمایی از جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز

رییس سازمان سینمایی از برگزار کنندگان جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز تقدیر کرد.

به گزارش ستاد خبری نخستین فیلم های علمی اهواز، حجت الله ایوبی گفت: اکنون اهواز و خوزستان  با توجه به سوابق علمی و دانشگاهی این استان می توانند مدعی داشتن یک جشنواره بین المللی به تمام معنا در این عرصه باشند.

ایوبی رییس سازمان سینمایی روز سه شنبه -7 اسفند- در جریان بازدید از نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز در مصاحبه ای با خبر نگار ما گفت: به هر حال یکی از برنامه ها و آرزوهای ما  این است  که درعرصه برگزاری برنامه های فرهنگی تا آن جایی که ممکن است تمرکز زدایی کنیم و بسیاری از برنامه های فرهنگی را در خارج از تهران برگزار کنیم تا  به این بهانه شور و نشاطی در بین اهالی فرهنگ و هنر در رشته های مختلف ایجاد بشود و هم اینکه توجه دولت در سطح کلان  به امکانات و ظرفیت های موجود در استانهای مختلف جلب بشود . نمونه ملموس آن برگزاری همین جشنواره فیلم های علمی اهواز و جشنواره  انجمن سینمای جوان  به نام اروند که در آبادان برگزار شد و باعث ایجاد شور و شوق در بین این جوانان سینما گر استان  شد.

وی در ادامه ضمن تشکر از سینما گران بزرگ و برجسته کشور که با حضور در استان خوزستان، باعث دلگرمی اهالی فرهنگ و هنر در منطقه شدند افزود: برگزاری جشنواره فیلم های علمی در اهواز هم اتفاق بسیار خوبی است و دکتر نشان و دوستان و همکارنشان زحمت زیادی کشیدند و کار خیلی خوبی را سامان دادند .حضور یک جشنواره علمی در ایران جایش خیلی خالی بود و اهواز و خوزستان با توجه به سوابق علمی و دانشگاهی این استان ، می توانند مدعی یک جشنواره بین المللی به تمام معنا در این عرصه باشند.

دکتر ایوبی با خشنودی از برگزاری این جشنواره  ابراز داشت :اینها باعث خوشحالی است و ما در سال 94 یعنی سالی که  در پیش رو داریم سعی  می کنیم تعداد این جشنواره ها را  در نقاط مختلف ایران افزایش بدهیم  و معتقد هستیم که برگزاری این جشنواره ها می تواند شور و شوق و امید را در اهالی فرهنگ و هنر ایجاد کند.

وی در مورد کمک های دولتی و خصوصا سازمان سینمایی به این جشنواره گفت : ما از ابتدا در جریان برگزاری این جشنواره بودیم و برای اخذ مجوز ها همکارهای لازم را انجام دادیم و به برگزار کنندگان جشنواره فیلم اهواز کمک کردیم و باز هم خواهیم کرد و اگر نیاز هایشان را بدانیم حتما بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

رییس سازمان سینمایی با ابراز خوشحالی از کم شدن آلودگی هوا ی خوزستان گفت :  بعد از مدتی که با نگرانی و اضطراب خبر های خوزستان، اهواز، آبادان و خرمشهر را با تصاویرخیلی تکان دهنده و دردناکی که از ریزگرد ها و غبار و توفان ها پی گیری می کردیم  ، بحمدالله بعد از ریزش باران رحمت الهی اکنون در فضایی خیلی خوب این همه خبر خوب و دلنشین از فعالیتهای هنری و علمی از خوزستان مخابره شد که باعث خوشحالی است.

5757

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =