۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

ایرنا نوشت:

مدیرعامل شرکت ارتباطات ایرانسل گفت: با راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل در کیش مسافران می توانند از آخرین فناوری ارتباطی همراه جهان در سفر بصورت آنلاین از آن بهره مند شوند.

علیرضا قلمبر دزفولی روز چهارشنبه در مراسم راه اندازی آخرین نسل فناوری تلفن همراه 4G که در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، افزود: علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE با راه اندازی این شبکه، مسافران نوروز 94 می توانند با آخرین فناوری ارتباطی همراه جهان در سفر خود به این جزیره، آنلاین بمانند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نسل چهارم باید تمام مراکز استان را تحت پوشش قرار می دادیم تاکید کرد که جزیره کیش نیزبه دلیل حضور توریست بیشتر و اینکه محل تردد اتباع خارجی بود را در اولویت قرار دادیم.

دزفولی به ویژگی های نسل چهارم تلفن همراه در کشور اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این شبکه برای اولین بار در ایران، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باند پهن همراه کشور می توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کرده و با استفاده از سیم کارت های Usim به عنوان سیم کارت های نسل جدید ایرانسل، خدمات 4G را جایگزین سایر روش های دسترسی به اینترنت کنند.

وی افزود: با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شبکه ایرانسل افزود: درحال حاضر 331 شبکه LTE در 112 کشور جهان و 547 شبکه 3G در 216 کشور جهان به صورت تجاری راه اندازی شده و درصد مشترکان فعال باند پهن همراه از سال 2007 تا 2014 در کشورهای توسعه یافته 83.7 درصد، در کل جهان 32 درصد و در کشورهای درحال توسعه 21.1 درصد است.

وی توسعه شبکه های نسل های سوم و چهارم را از مهمترین برنامه های سال 94 اعلام کرد و افزود: تاپایان سال 200 شهر به شبکه3G و50 شهر به شبکه 4Gارتقاء پیدا کنند.

قلمبر دزفولی تاکید کرد: اپراتور دوم کشور تنها اپراتوری است که پهنای آب های خلیج فارس و اکثر جزایر این منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.

دزفولی به تاثیر اینترنت پهن باند بر فرهنگ اشاره کرد و گفت: با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم افزاری و سخت افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصین و آحاد مردم فراهم است.

وی اظهار داشت: این تکنولوژی می تواند بستری مناسب در جهت تحقق دولت الکترونیک و همراه در راستای تحقق مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی « شهروند الکترونیک» نیز باشد.

شبکه نسل چهارم ایرانسل روز چهارشنبه، طی مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش به صورت رسمی راه اندازی شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =