ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله‌جویانه علیه ایران گفت: برای جلوگیری از حصول یک توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 هر کاری بتوانم انجام می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی سفرش به واشنگتن به منظور سخنرانی در کنگره آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره‌ی مذاکرات هسته‌ای گفت: برای جلوگیری از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی هر کاری بتوانم انجام می‌دهم.

نتانیاهو که همواره از مخالفان مذاکرات هسته‌ای با تهران بوده است قرار است 3 مارس با شرکت در نشست مشترک کنگره درباره‌ی خطرات حصول یک توافق هسته‌ای سخنرانی کند. این در حالی است که کاخ سفید مخالفت خود را با سخنرانی نتانیاهو اعلام کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد گزارشاتی که طی روزهای اخیر به دست من رسیده موجب افزایش نگرانی‌های ما نسبت به توافقی شده است که میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: این توافق اگر امضا شود به ایران اجازه خواهد داد تا به یک کشور در آستانه‌ی هسته‌ای شدن تبدیل شود. بنابراین وظیفه‌ی من است که به عنوان یک نخست‌وزیر که هر کاری را که می‌توانم برای جلوگیری از این توافق انجام دهم.

نتانیاهو افزود: از این رو به واشنگتن خواهم رفت چون کنگره آمریکا آخرین مانع بر سر راه این توافق است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان بوئنر، رییس کنگره و سفیر اسراییل در واشنگتن از نتانیاهو دعوت کردند تا در کنگره سخنرانی کند. بسیاری از دموکرات‌های آمریکا با ابراز مخالفت خود با این تصمیم نتانیاهو اعلام کردند در سخنرانی وی شرکت نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه ضمن مخالفت با سخنرانی قریب الوقوع نتنیاهو در کنگره گفت: ما تاکنون خوشبخت بوده‌ایم که سیاست به روابط میان آمریکا و اسراییل تزریق نشده است.

رایس ادامه داد: اما طی هفته‌های گذشته ما شاهد دعوت رییس کنگره از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل برای سخنرانی در کنگره و پذیرش این دعوت بوده‌ایم. اقدامات این دو نه تنها مایه تأسف بلکه برای روابط آمریکا و اسراییل مخرب است.

اما نتانیاهو با وجود این مخالفت‌ها اعلام کرده است به کنگره خواهد رفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند که این رژیم خود تنها دارنده‌ی سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

نتانیاهو حتی در راستای مخالفت‌های خود با مذاکرات هسته‌ای باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا را به امتیازدهی به ایران در جریان این مذاکرات متهم می‌کند.

این در حالی است که مقامات ایران همواره تاکید دارند فعالیت‌های هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح آمیز دارد به علاوه گزارشات آژانس تایید می‌کند هیچ شواهدی که که نشان دهنده‌ی وجود انحراف در برنامه‌ی هسته‌ای ایران باشد وجود ندارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    5 1
    ارامشت و به هم میزنیم