نسیم آنلاین نوشت:

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دولت برای حذف افراد غیر نیازمند به یارانه شجاعت به خرج دهد. این مرجع تقلید گفت: موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده و نیازمند عمل جراحی است. پول‌های بیت‌المال که باید صرف کارهای عمرانی شود، صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، به موضوع یارانه نقدی اشاره کرده و گفت: یارانه نقدی اگر چه متلعق به همه است، ولی تبدیل به یک موضوع حساس در جامعه شده و دولت باید تمام قوای خود را جمع کند تا به 70 میلیون نفر یارانه نقدی پرداخت کند در حالی که اساس نحوه پرداخت یارانه نقدی از ابتدا کار اشتباهی بود؛ معنا ندارد پول‌هایی که باید خرج عمران و آبادی کشور شود جذب این موضوع گردد.

او گفت: موضوع یارانه نقدی در کشور تبدیل به یک غده چرکین شده و نیازمند عمل جراحی است و قطعاً هم این جراحی عوارضی هم خواهد داشت و دولت و مجلس باید در این موضوع شجاعت به خرج دهند و اقدام به جراحی این غده چرکین نمایند و کسانی که نیار به این یارانه را ندارند حذف شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: پول‌های بیت‌المال باید صرف کارهای تولیدی و عمرانی شود، که صرف یارانه نقدی می‌شود و در این عرصه کشور دچار خسارت‌هایی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی شده است و اگر این پول‌ها جذب کارهای تولیدی برای جوانان شود، در این کشور بیکاری پایین می‌آید، درصد ازدواج بالا می‌رود، فساد و فحشا کمتر می‌شود و از طرفی جمعیت کشور هم بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: این باری است که به دوش کشور افتاده و جلوی بسیاری از مسائل مهم را در کشور گرفته؛ در حالی که جامعه اسلامی در مسائل دیگر نیازمند به پول بیت‌المال است و اگر کار در دست من بود بدون شک این کارها را انجام می‌دادم، بنابراین این کار نیازمند عزم، اراده و قصد قوی است تا این مشکلات بر طرف شود.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401896

برچسب‌ها