ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهار نظر اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر ترک میز مذاکرات به دلیل ناکامی آمریکایی‌ها به دلیل باج خواهی‌هایشان مطرح شده است.

سیدحسین نقوی حسینی در خصوص اظهارنظر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این‌که اگر ایران آماده پیشبرد مذاکرات نباشد آمریکا میز مذاکره را ترک می‌کند،‌ گفت: این اظهارنظر از این باب مطرح شده است که آمریکایی‌ها نتوانستند کشورهای دیگر را با باج‌خواهی‌شان از ایران همراه کنند. آمریکا در تحقق باج‌خواهی‌هایش ناکام شده به همین دلیل چنین اظهارنظرهایی را مطرح می‌کند.

او با تأکید بر اینکه ایران با منطقه و استدلال وارد مذاکرات شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با همین منطق و استدلال مذاکرات را ادامه است و نهایت تلاشش را برای ایجاد اعتماد و اعتمادسازی انجام داده است. اما غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها از روز اول فقط کارشکنی کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد،‌ غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها بعد از کارشکنی، به عهدشکنی پس از توافق ژنو روی آوردند و اکنون نیز باج خواهی می‌کنند. آنها می‌گویند اگر ایران پاسخ باج‌خواهی آنها را ندهد مذاکره را ادامه نمی‌دهند. طبیعی است که ایران هرگز به باج‌خواهی آمریکایی‌ها پاسخ ندهد و به همین دلیل مسئول ترک میز مذاکره آمریکا است.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه قفطعا اروپایی‌ها، چین و روسیه حساب خود را از آمریکا جدا می‌کنند، قطعا سایر کشورهای عضو گروه 1+5 تابع باج‌خواهی‌های آمریکا نخواهند شد.

او گفت: اگر آمریکا میز مذاکره را ترک کند باید سازوکار جدیدی برای مذاکرات تهیه کند. البته ایران مصمم به ادامه مذاکرات است.

نقوی حسینی در پایان گفت: ما به آینده مذاکرات به جهت این رفتارها زیاده‌خواهی‌ها و باج‌خواهی‌های آمریکا خوشبین نیستیم.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =