امیر موسوی: رزمایش محمد رسول‌الله بدون هیچ تلفاتی برگزار شد

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانستیم رزمایش محمد رسول الله را بدون حتی یک تلفات برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی صبح امروز سومین همایش ایمنی و بازرسی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دانش تنها عامل جلوگیری از حوادث نیست، اظهار کرد: بین دانستن و رفتار ما فاصله‌ای وجود دارد و من معتقدم معاونین بازرسی بخش‌ها باید به بحث ایمنی توجه بیشتری داشته باشند زیرا کنترل سوانح و رساندن آنها به صفر امری ممکن است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: در رزمایش محمد رسول‌الله در محدوده بین بندرعباس، جاسک و کنارک حدود هزار دستگاه خودرو در تردد دائم بودند اما فقط یک خودروی شخصی به یکی از ماشین‌های ارتش برخورد کرد و ما دیگر کوچک‌ترین سانحه خودرویی نداشتیم. همچنین ما در این رزمایش 200 سُرتی پرواز هواپیما داشتیم و بالگردها هم دائم در پرواز بودند که در این بخش نیز حادثه‌ای نداشتیم. در این رزمایش همچنین یکصد شناور دریایی ماموریت‌های مختلفی داشتند اما ما حادثه دریایی هم نداشتیم.

موسوی با اشاره به اینکه ما در این رزمایش یک حد نصاب جدیدی از میزان سوانح به جا گذاشتیم، اظهار کرد: برخی معتقدند تلفات در رزمایش‌ها امری طبیعی است ولی ما گفتیم این تفکر اشتباه است. من معتقدم حتی یک نفر نیز در رزمایش نباید آسیب ببیند. ما در واقع در این رزمایش الگوی نظم و رعایت مقررات را به نمایش گذاشتیم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه در رزمایش محمد رسول‌الله 240 هزار نفر شرکت کردند، گفت: با وجود همه خطرات این رزمایش هیچ سربازی با زخم به خانه خود نرفت.

وی تاکید کرد: خون ما کمترین هدیه به نظام جمهوری اسلامی ایران است اما ما باید در رزمایش‌ها ایمنی را رعایت کرده و برای نیروهای خود ارزش قائل شویم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار کرد: تاکنون کسی از این دستاورد ما در این رزمایش صحبتی نکرده حتی در مقابل عده‌ای می‌گویند نداشتن تلفات در این رزمایش به معنی جدی نبودن این رزمایش بوده است در حالیکه باید این اقدام باارزش مورد بررسی قرار گیرد.

امیر موسوی در پایان با اشاره به اینکه ممکن است دشمن به وسیله تلفن‌های همراه جاسوسی انجام دهد، گفت: بهتر است در مکان‌هایی که استفاده از تلفن همراه ممنوعیت دارد نیروها از تلفن همراه خود استفاده نکنند، با این کار می‌توان از میزان سوانح کاست.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم امیر محمدرضا آشتیانی معاون بازرسی ستادکل نیروهای مسلح نیز گفت: ما سوانح هوایی را در طول 30 سال گذشته بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم بیشترین حوادث به این دلیل رخ می‌دهد که انسان دچار خودفریبی می‌شود. ممکن است فردی علم، تجربه و آموزش کافی داشته باشد اما با وسوسه‌ای که می‌شود دچار حادثه شود.

معاون بازرسی ستادکل نیروهای مسلح ترس از خدا و رعایت تقوا، پرهیز از بی‌احتیاطی، افزایش آگاهی، ارتقای علمی، استفاده از فناوری‌های نوین و کارآمد، جدی گرفتن قوانین، برخورد قاطع با سهل‌انگاری و بی‌انضباطی، آگاه‌سازی و ارتقای تجربیات، تدارک لازم در خصوص رفع ضعف‌ها، هوشمندی و دقت و شناخت واقعی توانایی‌ها را عوامل موثر در جلوگیری از بروز حوادث دانست.

وی در پایان با بیان اینکه سند ایمنی راهبردی نیروهای مسلح به تصویب رییس ستادکل نیروهای مسلح رسیده و در حال ابلاغ به نیروهاست، افزود: البته در زمینه تامین ایمنی نیروهای مسلح مشکلاتی از قبیل کم‌توجهی به قوانین، ضعف در برنامه‌ریزی و فرسوده بودن تجهیزات و سایر مشکلات وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مشکلات در حال رفع است.

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =