روحانی وارد قم شد/دستور رئیس جمهور برای احداث خط آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان

رییس‌جمهور امروز (چهارشنبه) در چهاردهمین سفر کاروان تدبیر و امید، با استقبال مسوولان و مقامات استان قم، وارد شهر قم شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که با قطار به قم عزیمت کرده است در بدو ورود، از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی‌منش استاندار، آیت‌الله حسینی بوشهری رییس حوزه‌های علمیه کشور و حوزه علمیه قم و جمعی دیگر از مقامات استان مورد استقبال قرار گرفت.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه مراسم استقبال رسمی در ایستگاه راه آهن و در جمع خبرنگاران، دیدار با مردم قم و فضلا و طلاب و مراجع تقلید را فرصت مغتنمی برای دولت دانست.

وی با بیان اینکه سفر به قم که پایگاه انقلاب اسلامی است،گفت: قم دارای ویژگی‌های خاصی است و شهری است که مضجع مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در این شهر واقع شده است و برای هیئت دولت موجب افتخار است.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در این سفر ادامه داد: در این سفر به جز دیدار عمومی، جلسات مختلفی برای استفاده از دیدگاه مراجع، حوزه علمیه و دیگر اقشار داریم.

رییس جمهوری در این سفر دو روزه، علاوه بر دیدار عمومی با مردم استان و دیدار با ایثارگران و برگزیدگان و بازدید از پروژه آزادراه قم - گرمسار، فرمان آغاز عملیات احداث خط آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان را نیز صادر خواهد کرد.

روحانی در سفر استانی قبلی خود به اصفهان خبر اجرای این پروژه را اعلام کرده بود.

رییس جمهوری در این سفر همچنین با علما و مراجع عظام تقلید نیز به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو می کند.

آغاز عملیات احداث خط آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني، در اولین بخش از برنامه‌های سفر خود به استان قم فرمان آغاز عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان را به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر، صادر کرد. این خط آهن که در ابتدا دو خطه اجرا خواهد شد امکان تردد قطارهای برقی سریع‌السیر با سرعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌کند.
با اجرای این خط آهن مسیر ریلی تهران به اصفهان حدود ۱۳۸ کیلومتر کاهش خواهدیافت و پیش‌بینی می‌شود در دوره بهره‌برداری از آن ۵۵ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و مزایای ریالی ایجاد بهره‌برداری از آن ۵۸۵ میلیارد تومان باشد.
پیش‌بینی شده این پروژه در مدت ۴ سال و با هزینه ۲.۴ دهم میلیارد یورو به صورت فاینانس اجرا شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =