ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: میزان قاچاق با افزایش تعرفه واردات بیشتر می‌شود و در بین لوازم خانگی، کالاهایی مثل کولر گازی و اقلام کوچک‌تر همچون جاروبرقی و چرخ‌گوشت بیشتر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

محمد طحان‌پور گفت‌: تولیدات لوازم خانگی پاسخگوی نیاز داخل است و انبارها پر از کالاست که در این زمینه مشکلی وجود ندارد ولی میزان قاچاق به ویژه در برخی کالاهای خانگی زیاد است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این‌که قاچاق تلویزیون‌های تا سایز 50 اینچ بسیار کاهش یافته است، گفت: قاچاق تلویزیون‌های تا سایز 50 اینچ مقرون به صرفه نیست و اگر در این زمینه واردات غیرقانونی انجام شود، بیشتر از طریق شهر مرزی بانه است.

او در پاسخ به این سوال که آیا قطع واردات لوازم خانگی کار صحیحی است یا خیر؟ گفت: اگر واردات لوازم خانگی قطع شود، ظلم به مردم خواهد بود چون قیمت‌ها افزایش می‌یابد و حق انتخاب از مردم سلب می‌ شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: تجربه ثابت کرده در هر حوزه‌ای که رقابت وجود نداشته، آن حوزه پیشرفت نکرده و قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد در صورتیکه با وجود رقیب، همه در حال رقابت خواهند بود و تخفیف‌هایی نیز در برخی از کالاهای و بنا به صلاحدید اعمال می‌کنند که این کار در نهایت به نفع مصرف‌کننده است.

طحان‌پور با بیان این‌که در حال حاضر تعرفه واردات لوازم خانگی از قبیل یخچال و لباسشویی حدود 80 درصد است، گفت: تعرفه واردات لوازم خانگی کوچک‌تر مثل آب‌میوه‌گیری، جاروبرقی و چرخ گوشت 40 تا 50 درصد است.

او در ادامه گفت: نیروی انسانی برای نظارت در همه مغازه‌های لوازم خانگی وجود ندارد ولی با اجباری شدن استاندارد این کالاها و اجرای دقیق آن می‌توان از بسیاری مشکلات کاست.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این‌که قیمت کالاهای داخلی در مقایسه با رقبای خارجی بسیار بالاتر است، گفت: قیمت تمام شده کالاهای ایرانی بالاست و این در حالی است که معمولا در کشور‌های دیگر از صادر‌کنندگان حمایت می‌شود و امکاناتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

طحان‌پور گفت: صادرات در برخی کالاها مثل چرخ خیاطی، آب‌گرمکن و بخاری گازی خوب است و توان رقابت با کالای خارجی را داریم. در زمینه‌ صادرات کولر آبی به آفریقا یا کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان نیز وضعیت خوبی داریم و در تولیدات اجاق گاز نیز قابل رقابت هستیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    8 1
    اقایان تولید کننده داخلی ....یه کم دست از سود زیاد بردارید و خدمات واقعی و رایگان و فروش اقساطی راه بندازید همه مشتری تون میشوند
  • مازیار IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    1 0
    با کاستن عوارض گمرکی و مالیات ارزش افزوده قاچاق را میتوان به حداقل رساند و رقابت ایجاد شده باعث بهبود کیفیت محصول و تمایل شرکت های بزرگ به تولید در ایران افزایش می دهد.