ایرنا نوشت:

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با تاکید برمالکیت کشورش بر منطقه کریمه اعلام کرد : شبه جزیره کریمه برای همیشه به روسیه تعلق دارد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روزدوشنبه با بیان این که ساکنان کریمه یک سال پیش دریک همه پرسی انتخاب خود را نفع پیوستن این منطقه به روسیه اعلام کردند، گفت: باید به انتخاب ساکنان این منطقه احترام گذاشت و روسیه نمی تواند طور دیگری رفتار کند.

وی با اشاره به ترکیب ساکنان کریمه خاطرنشان کرد: منطقه کریمه همانند سابق منطقه ای با ساکنان روس تبار، اوکراینی، تاتار، یونانی و آلمانی باقی می ماند. این منطقه خانه همه ساکنان آن است.

رییس جمهوری روسیه گفت : درمورد تعلق کشوری منطقه کریمه هم باید بگویم ساکنان این منطقه به پیوستن آن به روسیه رای دادند و باید به رای آنها احترام گذاشت.

وی افزود: امیدوارم شرکای نزدیک و دور ما هم به این گونه دراین مساله رفتار کنند زیرا شرط اصلی تعیین کننده در وضعیت کریمه فقط می تواند رای ساکنان آن باشد.

پوتین درمورد اظهارات روزدوشنبه رییس جمهوری اوکراین که بر بازپس گرفتن کریمه ازروسیه تاکید کرده بود، گفت : به نظر من سران کنونی کشور بزرگ اروپایی مثل اوکراین قبل ازهر چیز باید وضعیت کشور خود را به حالت عادی بازگرداند. وضع اقتصادی کشور را سر و سامان دهد به مشکلات اجتماعی رسیدگی و روابط با مناطق جنوب وشرق این کشور را بطور متمدنانه برقرار کند وحقوق قانونی ساکنان دونباس را تامین نماید.

رییس جمهوری روسیه گفت : دولت اوکراین اگر توافقنامه مینسک را اجرا کند اطمینان دارم این مسایل حل خواهد شد.

رییس جمهوری اوکراین روزدوشنبه دربیانیه ای بر مالکیت کشورش بر شبه جزیره کریمه تاکید کرد وگفت: کی یف حتما این منطقه را بازپس خواهد گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسی 'ار.ب.کا'، پوروشنکو یادآورشد: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن کریمه به اوکراین به عمل خواهد آورد.

رییس جمهوری اوکراین دربیانیه خود خطاب به مردم کشورش، کریمه را سرزمین اشغال شده موقت خواند وگفت: همه پرسی برگزار شده در سال گذشته در کریمه بی اساس و غیرقانونی بوده است.

به گزارش رسانه های روسی، امروز 23 فوریه سالروز تشکیل نیروهای داوطلب مردمی در کریمه بود که در سال 2014 به نیروهای روسیه مستقر در این شبه جزیره برای کنترل کامل بر آن کمک کردند.

منطقه کریمه ماه مارس سال گذشته پس از برگزاری همه پرسی واعلام استقلال یکجانبه ازاوکراین با امضای قراردادی به روسیه الحاق شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =