کرار سوژه عادل فردوسی پور شد/ رایی که همه به آن اعتراض دارند

تشدید محرومیت کرار جاسم موضوعی بود که عادل فردوسی‌پور در برنامه خود به آن توجه ویژه‌ای کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عادل فردوسی‌پور در برنامه نود درمورد محرومیت كرار و تعویق ناگهانی محرومیت او برای بازی گسترش فولاد - استقلال صحبت كرد. او احمدرضا براتی كارشناس حقوقی را روی خط آورد. براتی در مورد ماجری پرونده محرومیت كرار جاسم گفت: «اولا اینكه ما فهمیدیم كه این مسائل كه به نبی نسبت داده می شد درست نبود چون در زمانی كه ایشان در فدراسیون نیستند هم این اتفاق رخ داد. پرونده كرار سه مرحله داشت كه هر سه تصمیم كمیته انضباطی مشكل دار بود. رای اولیه كه صادر شد همان طور كه خود كمیته انضباطی هم متوجه شد از حیث ماده مورد استناد اشتباه بود. چون او به دلیل اعتراض به داور اخراج شده بود و او باید با همین موضوع محروم می‌شد. اما این رای قطعی بود و تجدید نظر خواهی كه از طرف باشگاه استقلال صورت گرفت هم قابل استناد نبود. دادگاه جاسم كرار اعتراض به داور و خروج از زمین مسابقه بود و میلیون ها نفر آن را دیدند. بنابراین چیزی نبود كه پنهان مانده باشد. نه طرح نظرخواهی ویژه درست بود نه قبول آن. این رای باید بلافاصله اجرا می ‌شد.»
او ادامه داد: «شما كه رای را صادر كرده‌اید چطور جلوی اجرای آن را گرفته‌اید؟ رای اول اشتباه بود. نقض رای قطعی هم اشتباه بود. كاری كه كمیته انضباطی می‌توانست بكند این بود كه با توجه به ماده 42 آیین نامه انضباطی یك رای اصلاحی صادر كنند و ماده مورد استناد را اصلاح كنند. رای كرار 9 روز معطل مانده. در آیین نامه انضباطی ما نوآوری صورت گرفته كه گفته اند كمیته استیناف می‌تواند رای را عوض كند. اما این یك استثنا است و نمی‌توانیم آن را به همه مسائل ارتباط بدهیم. بنابراین كمیته انضباطی حق نداشته اختیار كمیته استیناف را برای خودش قائل شود و این كار را انجام دهد. همان طور كه آن بخشش اجحاف در حق تیم‌های دیگر بود، اضافه شدن آن هم اجحاف در حق استقلال بود.»
پس از او، محسن بزرگی معاون حقوقی و انضباطی باشگاه استقلال روی خط آمد و گفت: «ما اعتراض داریم به این رای. كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اثر ازدحام پرونده ها و كثرت موضوعاتی كه كمیته باید بررسی كند با یك كم دقتی مواجه شده است. باشگاه استقلال مخدوش بودن رای محرومیت كرار جاسم را به حق تذكر داد ولی متاسفانه تشدید این حكم این شائبه را به ذهن تبادر می‌كند كه اعضای كمیته انضباطی از تذكر باشگاه استقلال ناراحت شده اند. آن‌ها با تشدید این حكم به طور غیر مستقیم این پیام را دادند كه باشگاه‌ها بخش انضباطی خود را تعطیل كنند تا كسی دیگر پیگیر این موضوعات نشود. در موضوع كرار جاسم چند بی دقتی مهم صورت گرفته است. تاكید می‌كنم بی دقتی تا باعث تكدر خاطر نشود و لجبازی‌هایی ایجاد شود.»
بزرگی گفت: «اولین بی دقتی كمیته انضباطی استناد به بند دو ماده 67 آیین نامه انضباطی بود كه اعتراض علنی به داور است در كنفرانس‌های خبری. اصلا ربطی به ماجرای كرار پیدا نمی‌كرد. دومین بی دقتی رسیدگی ماهیتی به تجدید نظر خواهی باشگاه استقلال بود. مگر باشگاه استقلال در این مورد محروم شده بود كمیته انضباطی ورود كرد؟ قاعده این است كه محكوم علیه می‌تواند به حكم صادر شده اعتراض كند. بنابراین كمیته انضباطی باید درخواست ما را رد می‌كرد. سومین اشتباه كمیته انضباطی نقض قاعده اصلاح رای به ضرر معترض است. ما یك قاعده ای داریم به قاعده منع تشدید مجازات. اگر متخلف بداند كه اگر تجدید نظر خواهی كند ممكن است تشدید می‌شود در اعمال حق خودش دچار تردید می‌شود.»
عادل فردوسی پور قصد داشت با اسماعیل حسن زاده رئیس كمیته انضباطی هم تماس برقرار كند كه حسن زاده تماس های برنامه نود را بی پاسخ گذاشت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =