تیم پرسپولیس برای دهمین بار در تاریخ مسابقات باشگاهی آسیا به مصاف یک تیم قطری می رود.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تیم پرسپولیس تاکنون 9 بار با تیم های قطری روبرو شده است که 5 برد، 2 تساوی و 2 باخت بدست آورده است. این تیم 21 گل به قطری ها زده و 14 گل نیز دریافت کرده است.

اولین رویارویی پرسپولیس با قطری ها در جام برندگان جام فصل 94-1993 بود که العربی حریف سرخپوشان شد و در بازی رفت در تهران دو تیم به تساوی 1-1 رسیدند. حمید درخشان تک گل پرسپولیس را در این بازی زد.

بهترین برد پرسپولیس مقابل قطری ها پیروزی 5-1 مقابل الوکره در جام باشگاه های آسیا سال 2000 و بدترین شکست نیز باخت 5-1 به الغرافه در فصل 2009 لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

پرسپولیس 4 بار در آزادی میزبان قطری ها بوده که 2 برد و 2 تساوی بدست آورده است. بردهای پرسپولیس مقابل الوکره و الغرافه و تساوی های نیز مقابل العربی و الغرافه بوده است.

حمید درخشان سرمربی کنونی سرخ ها اولین گلزن پرسپولیس مقابل قطری ها بود  و علی کریمی با 5 گل زده بهترین گلزن پرسپولیس در مصاف با تیم های قطری بوده است.

آخرین دیدار پرسپولیس با قطری ها دیدار با الغرافه در سال 1391 در آزادی بود که پرسپولیس در دقیقه 90 بازی برده را با تساوی 1-1 عوض کرد. مصحبه عجیب علی کریمی پس از این بازی علیه دنیزلی از نکات به یاد ماندنی این دیدار است. 

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =